آرشیو یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۷۴۸
جهان
۸

رویداد

رد نتیجه انتخابات از سوی رئیس جمهور گامبیا

«یحیی جامع» که بیش از 22 سال رهبر کشور گامبیا بوده و یک هفته پیش شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری در مقابل رقیبش «آداما بارو» را پذیرفته بود، اکنون نتایج انتخابات را رد کرده و از پذیرش شکست خود سر باز زده است. به گزارش آسوشیتدپرس، یحیی جامع، در سخنانی در تلویزیون دولتی گامبیا گفت، تحقیقاتی که از اول دسامبر انجام شد وقوع یک سری بی نظمی ها و اتفاقات غیرعادی در انتخابات را نشان داده است.

پایان مرحله نخست عملیات آزادسازی موصل

فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق از پایان مرحله نخست عملیات آزادسازی شهر موصل خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عبدالغنی الاسدی، فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق، در گفت وگویی مطبوعاتی با تاکید بر اینکه جبهه های داعش از هم فروپاشیده است، گفت: زمان آغاز مرحله دوم عملیات با هدف رسیدن به رود دجله نزدیک است. از سوی دیگر، او گفت که نیروهای عراقی به پیشروی در محله های جدیدی در شرق موصل با رسیدن نیروهای کمکی جدید به این محله ها ادامه می دهند.

سخنان بوریس جانسون علیه عربستان

وزیر خارجه بریتانیا چند روز گذشته در اظهاراتی نادر عربستان سعودی را که یکی از متحدان اصلی لندن در منطقه است، به باد انتقاد گرفت و این کشور را به حضور در جنگ نیابتی در منطقه متهم کرد. این اظهارات باعث انتقاد شدید در دولت لندن شد و همچنین خشم رهبران عرب حوزه خلیج فارس را به همراه داشت. بوریس جانسون در سخنرانی خود در بحرین پیش از سفر به عربستان سعودی در روز یکشنبه اعلام کرد: نیروهای سعودی به دلیل حفظ امنیت کشورشان از بمباران حوثی ها در یمن، دست به عملیات نظامی می زنند. او خطاب به کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: امنیت شما امنیت ماست. بریتانیا جزء تاریخ 200 ساله شما بوده و در قرن های آینده با شما خواهد بود.