آرشیو یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۷۴۸
حوادث
۱۳

پنج قاره

بی خانمان شدن 43 هزار اندونزیایی بر اثر زمین لرزه

تعداد افرادی که به دلیل وقوع زمین لرزه مهیب در اندونزی بی خانمان شده اند، دست کم به 43 هزار نفر افزایش یافته است. مرکز ملی مدیریت بحران اندونزی اعلام کرد: شدت و بزرگی این حادثه طبیعی با تلاش بسیار نیروهای امداد و حضور در همه بخش های مناطق زلزله، آشکارتر شده است. دست کم صد نفر بر اثر وقوع زمین لرزه 6،5 ریشتری در استان «آچه» جان خود را از دست دادند و تعداد دیگری نیز مجروح شدند. همچنین این زمین لرزه به مسیرهای ارتباطی خسارت وارد و منابع تامین برق را با اخلال مواجه کرده است.

2 کشته و یک مجروح حاصل تیراندازی در آمریکا

تیراندازی در یکی از ایالات آمریکا دو کشته و یک زخمی بر جای گذاشت. در جریان تیراندازی جمعه شب در اوگدن جنوبی، واقع در ایالت یوتا در آمریکا، دو نفر کشته شدند و یک نفر هم زخمی شد. بنابر گزارش «استاندارد اگزماینر»، پلیس اعلام کرد حدود ساعت هشت بعد از ظهر جمعه در پی تیراندازی به خانه ای در یکی از خیابان های اوگدن، ماموران به محل اعزام شدند که دو نفر به دنبال تیراندازی کشته شده بودند و نفر سوم هم به شدت زخمی شده بود که به بیمارستان منتقل شد. اطلاعات بیشتری درباره وضعیت زخمی ها و نیز هویت آنان و ارتباط آنها با هم منتشر نشده است. تحقیقات پلیس درباره آنچه در این محل رخ داده است، ادامه دارد.

دستگیری نوجوان 17ساله به جرم قتل 2 مسافر

یک نوجوان 17ساله به جرم قتل دو مسافر با ضربات چاقو دستگیر شد. نیروهای پلیس سافک انگلستان در تحقیقات خود پرونده قتل دو مسافر، نوجوانی 17ساله را دستگیر کردند. نیروهای پلیس روز پنجشنبه هفته گذشته در تماسی درباره قتل دو نفر که در فاصله کمتر از 15 دقیقه با هم اتفاق افتادند، به حالت آماده باش درآمدند و پس از تحقیقات خود در روز جمعه این نوجوان 17ساله را بازداشت کردند. یکی از این قربانیان مردی 30ساله و دیگری پسری نوجوان بود. هر دو این قربانیان کمی بعد از اینکه به بیمارستان منتقل شدند، جان خود را از دست دادند.