آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۰
اقتصاد
۴

بودجه ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز کافی نیست

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز از اعتبارات اندک مجموعا 20 میلیارد تومانی اختصاص یافته به ستاد برای مبارزه با این حجم عظیم قاچاق کالاانتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مجلس، قاسم خورشیدی در خصوص ابلاغ آیین نامه های قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز گفت: تمام آیین نامه ها به تصویب هیات دولت رسیده و ابلاغ شده است که ابلاغ و تصویب آخرین آیین نامه مربوط به شهریورماه سال 95 بود که به ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز مبنی بر شناسه دار شدن کالاهای وارداتی مربوط می شد. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز با اشاره به تقدیم لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز به مجلس افزود: هر قانونی با گذشت مدت زمانی از اجرای آن اشکالاتش شفاف می شود و به همین منظور، ستاد لایحه اصلاحی قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز را به مجلس تقدیم کرده است.

وی با بیان این که یکی از اشکالات قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز، اعتبارات اندک مجموعا 20 میلیارد تومانی اختصاص یافته به ستاد برای مبارزه با این حجم عظیم قاچاق کالابه کشور است، ادامه داد: یکی دیگر از ایرادهای قانون مذکور این است که حق الکشف که درگذشته به دستگاه کاشف داده می شد، حذف شده است و در لایحه اصلاحی قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز سعی شده بحث حق الکشف احیا شود.

وی در خصوص درآمدهای گمرکی نیز یادآور شد: درآمدهای گمرکی ما در دو سال گذشته روندی رو به رشد داشته و از 7000 میلیارد تومان در سال 92 به 14 هزار میلیارد تومان در سال 94 رسیده است که به عبارتی 100درصد رشد داشته که نشان دهنده کاهش قاچاق است.وی افزود: در سال 92 میزان هفت میلیارد دلار قاچاق سوخت داشتیم، اما با استفاده از سامانه کارت سوخت و سهمیه بندی سوخت، نظام توزیع سوخت متحول شد و قاچاق سوخت به حدود 900میلیون دلار کاهش یافت.