آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۰
حوادث
۱۹

گروگانگیری زندانی فراری

زندانی حبس ابدی که بعد از فرار با همدستی دوستش برای اخاذی 270میلیون تومانی، پسری را در شرق کشور ربوده بود، همراه همدستش دستگیر شد.

به گزارش جام جم، سرهنگ ابراهیم ملاشاهی، رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: 14 مهر امسال خانواده ای با حضور در پلیس آگاهی شکایت کردند که پسر 26 ساله شان در یکی از خیابان های شهر زاهدان توسط افرادی ربوده شده و آدم رباها در قبال آزادی او 270 میلیون تومان خواسته اند. تحقیقات برای دستگیری ربایندگان و آزادی گروگان جوان ادامه داشت تا این که ماموران متوجه شدند آدم رباها پسر جوان را به زور سوار خودروی پژویی کرده و با خود به محلی نامعلوم برده اند. با به دست آمدن مشخصات این خودرو، آدم رباها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و با توقیف خودرو متهم نیز دستگیر شد. متهم آدم ربا با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و اعتراف کرد به قصد اخاذی دست به این آدم ربایی زده اند. با تحقیق از او معلوم شد همدست وی یک زندانی است که پیش از این به اتهام حمل و نگهداری موادمخدر دستگیر شده و بعد از آن که گریخته است سراغ او آمده تا برای به دست آوردن پول اقدام به آدم ربایی کنند.

بررسی ها نشان می داد این زندانی حبس ابدی به شهرستان پاکدشت رفته و با سه هویت جعلی در آنجا رفت و آمد می کند. با اعزام ماموران به محل موردنظر، متهم دستگیر شد.

او با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و به ربودن فرزند شاکی اعتراف کرد و درباره انگیزه اش گفت به دلیل اختلافات دست به این کار زده است. با اعترافات او، مخفیگاه جوان ربوده شده در کوه های اطراف زاهدان شناسایی شد. ماموران با حضوردر آنجا پسر جوان را در حالی که دست و پایش با طناب بسته شده بود، نجات دادند.