آرشیو چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۶
شهرستان ها
۷

70 نقطه پرتصادف همدان تا پایان سال ساماندهی می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اعلام کرد: 70 نقطه پرتصادف در محورهای استان شناسایی شده که تا پایان امسال ساماندهی می شود.

همدان- خبرنگار کیهان: محمد رودباری افزود: با بررسی های انجام شده از سوی کارشناسان راهداری، 104 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان شناسایی شد که 70 نقطه آن، پرتصادف تشخیص داده شد و قرار است تا پایان سال جاری این نقاط پرتصادف سر و سامان بیابد.

وی ادامه داد: از مجموع اعتبارات امسال راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، معادل 11 میلیارد تومان جهت رفع نقاط حادثه خیز و پرخطر در نظر گرفته شده است.

رودباری یادآور شد: بیش از 30 درصد حوادث رانندگی در محورهای استان از نوع واژگونی خودرو است که بیشتر آنها به دلیل خطاهای انسانی از جمله سرعت غیرمجاز، سبقت نامناسب و خواب آلودگی راننده روی می دهد. وی گفت: جهت کنترل تخلفات رانندگان تاکنون 11 دوربین ثبت سرعت و تخلف در جاده های استان نصب شده و 55 دستگاه دیگر نیز تا پایان سال جاری در راه های شریانی که 600 کیلومتر طول دارند، نصب می شود.

وی ادامه داد: میانگین عمر ناوگان اتوبوسی استان همدان معادل 11/1 سال است که از میانگین کشوری با 10/7 سال، کمی پایین تر هستیم.

رودباری اضافه کرد: در ناوگان مینی بوس وضعیت مناسبی نداریم، به طوری که متوسط عمر آن در کشور معادل 23/7 سال است اما در همدان به 30/2 سال رسیده که باید اصلاح و نوسازی شود.

وی اعلام کرد: در ناوگان باری نیز نیازمند نوسازی هستیم چرا که متوسط عمر این ناوگان در کشور 16/5 سال و در استان همدان 24/3 سال است.