آرشیو چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آذربایجان شرقی قندیل بست، دمای ورزقان به 28 درجه زیر صفر رسید

کاهش هوا در شهرستانهای آذربایجان شرقی به زیر صفر رسید و در این میان ورزقان با 28 درجه زیر صفر سردترین شهر آذربایجان شرقی اعلام شد.

سرویس شهرستانها: بیشترین دمای این استان نیز شهرستان خداآفرین با 8 درجه زیر صفر گزارش شده است. هوای تمام شهرستانهای این استان زیر صفر گزارش شده است و دمای تبریز نیز به 14 درجه زیر صفر رسید. به گزارش خبرنگار کیهان از تبریز شدت سرما و بارش برف در آذربایجان شرقی موجب تعطیلی مدارس و تاخیر در ساعات کار آنان در 23 شهر این استان در روز گذشته شد.همچنین بارش برف و یخبندان همراه با کولاک شدید راه 524 روستا در آذربایجان شرقی را بست. برخی از مدارس شهرهای استان برای سومین روز متوالی در روز گذشته تعطیل بودند.

به گزارش خبرنگار کیهان از اردبیل، سرما و برودت هوا برای سومین روز متوالی مدارس برخی از شهرستان های استان اردبیل را تعطیل کرد.

آموزش و پرورش اردبیل به دلیل سرما مدارس نوبت صبح اردبیل، خورش رستم، کوثر، شاهرود، نمین، هیر در مقطع ابتدایی و دوره اول راهنمایی و در لاهرود، خلخال، مشگین شهر، نیر و سرعین پیش دبستانی و ابتدایی را در روز سه شنبه تعطیل اعلام کرد.

ارتفاع برف در برخی از مناطق کوهستانی شهرستان خلخال از جمله گردنه الماس واقع در مسیر خلخال به اسالم به یک متر رسیده است.

گزارش ایرنا از سنندج نیز حاکی است راه ارتباطی 100 روستای کردستان به علت تداوم کولاک و یخبندان همچنان بسته است. بارش برف روز جمعه گذشته راه های 300 روستای این استان را مسدود کرد که با تلاش راهداران راه 200 روستا باز اما راه 100 روستا همچنان مسدود است.

گزارش دیگری از ایرنا حاکی است بارش برف سنگین راه ارتباطی بیش از 100 روستای بخش ذلقی شهرستان الیگودرز را قطع کرده است.