آرشیو پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۸۸
ورزشی
۲۳

رقابت های سوپرلیگ کاراته بدون حضور نفرات شاخص و ملی پوش شروع شده است

مهدی زاده: قرارداد من از کف قرارداد هم پایین تر بود

رحمان احمدی

رقابت های سوپر لیگ کاراته باشگاه های کشور هفته جاری در حالی در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران با حضور 10 تیم آغاز شد که تعدادی از کاراته کاهای مطرح کشور مثل مهدی خدابخشی و رضا عنایتی به دلایل مختلف از جمله سطح پایین رقم قراردادها از حضور در این رقابت ها بازماندند. شاخص ترین آنها هم امیرمهدی زاده قهرمان کاراته جهان در رقابت های اتریش است. البته گفته می شود فدراسیون کاراته درحال رایزنی است تا این کاراته کاها را به عرصه مسابقات بازگرداند با وجود این بیرون ماندن بهترین های یک رشته - آن هم ورزشی مانند کاراته که المپیکی هم شده است- در بالاترین سطح مسابقات باشگاهی، موضوعی تامل برانگیز است.

امیرمهدی زاده درخصوص حضور نداشتن خود در رقابت های سوپرلیگ کاراته باشگاه های کشور به خبرنگار «ایران» گفت: «من با تیم دانشگاه آزاد برای سوپر لیگ کاراته قرارداد داشتم اما مسئولان این تیم خواستند تا در رقابت های ایران زمین نیز بازی کنم. این موضوع را با مربی خود در میان گذاشتم و با راهنمایی او متوجه شدم که قراردادم برای لیگ است و نباید در تورنمنت دیگری شرکت کنم بنابراین قرارداد را فسخ کرده وبازی نکردم.»

دارنده مدال طلای رقابت های جهانی اتریش با انتقاد از پایین بودن سطح قراردادها، اظهار کرد: «رقم قراردادم دردانشگاه آزاد از کف قراردادها هم پایین تر بود، با توجه به مدال هایی که کسب کرده ام این برایم ناراحت کننده است که حتی پایین تر از کف قرارداد این تیم دریافت کنم. انتظار می رود برنامه ریزی خوبی برای سوپر لیگ شود تا کاراته کاهایی که قهرمان جهان و بازی های آسیایی هستند شان و شخصیت شان حفظ شود چون منبع درآمدشان از مسابقات لیگ است.»

قهرمان کاراته جهان در پاسخ به این سوال که قراراست یک تیم ازاستان قم به رقابت های سوپرلیگ اضافه شود، توضیح داد: «دباغیان با یک اسپانسر درحال مذاکره است و اگر او را متقاعد کند، مطمئنا در تیم او حضور پیدا می کنم. چون حضور او می تواند درلیگ توازن ایجاد کرده وعلاوه برافزایش کیفیت مسابقات وضع قراردادها را نیز بهبود بخشد، امیدوارم این اتفاق بیفتد.»