آرشیو دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۹۷
فرهنگ و هنر
۲۲

<تنها> گزینه مناسب

دکتر سید محمد بهشتی (رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی)

انتصاب احمد مسجد جامعی به عنوان رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی یک انتخاب از میان سایر افراد نبوده چراکه به عقیده من ایشان تنها گزینه مناسب برای این کار به شمار می آید. او تمام شرایط لازم را برای قبول این مسئولیت دارد و بهترین مصداق برای اثبات این گفته هم سوابق فرهنگی مسجدجامعی در سال های گذشته است.

اگر نگاهی به فعالیت های ایشان طی سال های قبل داشته باشید، بدون تردید چنین نظری خواهید داشت و تایید می کنید که هیچ فرد دیگری مناسب این منصب نیست. ایشان سال هاست که در حوزه فرهنگ، بویژه در بخش کتاب فعالیت دارد. در خاطرم هست زمانی که به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول کار بود ما همیشه حسودی مان می شد که چرا تا این اندازه به کتاب و مسائل مرتبط با آن توجه دارد.

از سوی دیگر اگر به میان اهالی فرهنگ و کتاب هم بروید خواهید دید که فعالان این عرصه هم رابطه بسیار خوبی با ایشان دارند. از همین رو می توان امیدوار شد که با وجود تعامل خوبی که او با فعالان حوزه کتاب دارد، بزودی شاهد وقوع اتفاق های بسیاری خوبی از سوی ایشان باشیم. به طور حتم هر کاری که از عهده اش برآید را انجام خواهد داد و از هیچ حمایتی فروگذار نخواهد کرد.