آرشیو پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۲۹
ایران
۱۵

ایران، میزبان راهنماهای گردشگری جهان

رئیس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری کشور، از برگزاری بزرگ ترین رویداد گردشگری در سال 2017 خبر داد و گفت: ایران میزبان 306 راهنمای تخصصی گردشگری از 45 کشور طی بهمن ماه امسال است.

به گزارش ایرنا، آرش نورآقایی در کارگروه گردشگری استان قزوین، افزود: این رویداد گردشگری فرصتی است تا کشور ما در عالی ترین سطح به دنیا معرفی شود و در واقع راهنمایان حاضر در این رویداد بین المللی در نقش سفیران گردشگری ظاهر می شوند.

وی با اشاره به این که ایران طی دو سال گذشته برای نخستین بار توانست میزبانی راهنمایان گردشگری جهان را کسب کند، اضافه کرد: درصورت ورود بخش دولتی، هزینه های بسیاری تحمیل می شد در حالی که اکنون در سطح بالاو هزینه های بسیار پایین موفق به انجام این کار شدیم.

نورآقایی حضور طالب ریفائی، دبیرکل سازمان گردشگری را در این رویداد فرهنگی ارزشمند دانست و گفت: در 34 سال گذشته که این کنوانسیون 16 دوره گردشگری در جهان برگزار کرده هرگز مقام عالی رتبه ای در آن حضور نداشته و ایران برای نخستین مرتبه شاهد حضور این مقام عالی در کشور خود است.

وی در ادامه افزود: شاید حضور گردشگران خارجی را در مقاطع مختلف در کشور خود شاهد بوده ایم، اما این تعداد گردشگر در این سطح با اقامت 13 روز در مناطق مختلف کشور، رویداد بی نظیری است و امیدواریم میزبانان شایسته ای برای آنان باشیم.

نورآقایی، شعار امسال سازمان جهانی گردشگری را «توسعه گردشگری برای توسعه پایدار است» دانست و گفت: خوشبختانه کشور ما نیز عضو این سازمان بوده و ما برای نخستین مرتبه میزبان گردشگران دنیا در سال توسعه پایدار هستیم.