آرشیو چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۳
صفحه اول
۱

خطر گسترش قاچاق کالادر فضای مجازی

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان این که سهم فضای مجازی هنوز در قاچاق لوازم خانگی اندک است، اما روزبه روز بر وسعت آن افزوده می شود، گفت: مجله های داخلی نیز در حال حاضر اجناس قاچاق شهر بانه را براحتی آگهی می کنند و باید جلوی آنها گرفته شود.

مرتضی میری در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: اتحادیه لوازم خانگی مخالف فعالیت افراد در فضای مجازی برای فروش لوازم خانگی نیست و معتقدیم هرگز نمی توان جلوی این فعالیت را گرفت اما باید آن را ساماندهی کرد.

وی افزود: برخی فعالان عرضه کننده لوازم خانگی در فضای مجازی به صورت قانونی و با مجوز کار می کنند اما بیشتر فعالان این بخش غیرقانونی بوده و کالای قاچاق می فروشند.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: اکنون قاچاق از مغازه ها جمع شده و در حال انتقال به شبکه های زیرزمینی و فروش از طریق شبکه های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: از شبکه های غیرمجاز نمی توان پیگیری خدمات پس از فروش محصولات فروخته شده را داشت درحالی که این شبکه های غیرمجاز حتی یخچال و فریزر هم به فروش می رسانند.

میری اظهار کرد: مجله های داخلی نیز در حال حاضر اجناس قاچاق شهر بانه را براحتی آگهی می کنند و باید جلوی آنها گرفته شود.

وی در پاسخ به این پرسش که شبکه های اینترنتی عرضه قاچاق کالاسهم کمی در تامین نیاز بازار دارند، چطور آنها را مسئول عرضه کالای قاچاق در بازار می دانید، گفت: سهم این بازار اکنون در کشور ما اندک است اما روزبه روز بر وسعت و عملکرد آنها افزوده می شود، به طوری که اگر امروز 5 درصد از سهم بازار را داشته باشند این رقم در سال آینده در صورت برخورد نکردن به بالای 20 درصد می رسد.

میری خاطرنشان کرد: تعداد سایت های قانونی عرضه کننده لوازم خانگی مجاز از تعداد انگشتان یک دست کمتر است و بقیه سایت ها و شبکه های فضای مجازی غیرقانونی است. وی تصریح کرد: با ستاد مبارزه با قاچاق کالابرای برخورد با این پدیده صحبت و طرح مساله شده است، اما برای برخورد اساسی با این مساله باید به صورت واحد با کمک پلیس فتا و ستاد همکاری مشترک کرد.