آرشیو سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۴۱۰
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

نشست مشترک رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

شامگاه یکشنبه رئیس سازمان سینمایی و دبیر سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر با تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، «حجت الله ایوبی» رئیس سازمان سینمایی در این دیدار از سیاست های کلان سازمان سینمایی سخن گفت و برنامه های این سازمان را در حمایت از برگزاری جشنواره امسال برشمرد. «محمد حیدری» دبیر جشنواره فیلم فجر نیز در این نشست که در دفتر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد، توضیحاتی از روند برگزاری، کار هیات انتخاب و اتفاقاتی که قرار است در جشنواره امسال رخ دهد، ارائه داد. در این دیدار «حجت الاسلام احمد مازنی» با اشاره به حضور پرشور جوانان در کنار پیشکسو ت های سینمای ایران در جشنواره امسال، این اتفاق را نویدبخش آینده ای روشن برای سینمای ایران دانست. در این جلسه همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز خبرهای خود از مصوبات برنامه ششم در حوزه فرهنگی را به اطلاع دست اندرکاران حوزه سینما رساندند.

تمجید اصغر فرهادی از یک فیلم

اصغر فرهادی در اکران افتتاحیه فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم» که کارگردانش سابقه دستیاری او را داشته است، گفت: این فیلم، یک فیلم انسانی است، البته این یک اصطلاح کلیشه شده است ولی همچنان می شود روی آن دقت کرد چون قبل از اینکه تماشاگر قضاوتی کند، فیلمساز قضاوت نمی کند و در واقع این امکان را به تماشاگر می دهد.

حل مشکل کنسرت کیهان کلهر در همدان

کیهان کلهر با انتشار اطلاعیه ای در کانال رسمی تلگرامی خود، خبر داد که کنسرت «پردگیان باغ سکوت» در تاریخ مقرر در شهر همدان برگزار خواهد شد.

الکترونیکی شدن رای گیری سیمرغ مردمی

امسال در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار رای گیری برای اهدای سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به صورت الکترونیکی انجام می شود.