آرشیو سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۸
ایران
۱۵

غیزانیه محروم در انتظار آب شرب لحظه شماری می کند

آبرسانی به 80 روستای بخش غیزانیه از توابع اهواز پس از سال ها انتظار، قرار است تا سه ماه آینده اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، بخش غیزانیه در 30کیلومتری مسیر اهواز به ماهشهر قرار دارد و شاید بتوان آن را محروم ترین بخش شهرستان اهواز نامید.

این در حالی است که بیش از 300 چاه نفت در بخش غیزانیه قرار دارد و عظیم ترین تاسیسات نفتی منطقه نیز در آن مستقر شده است.

بخش غیزانیه (شامل دهستان غیزانیه و مشرحات)80 روستا با بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از نیمی از روستاهای آن آب شرب ندارند و بقیه اهالی نیز آب را به صورت جیره بندی دریافت می کنند. در همین حال استاندار خوزستان در نشست بررسی مشکلات بخش غیزانیه گفت: در سه ماه آینده باید آب شرب بهداشتی و کافی برای بخش غیزانیه تامین شود.

غلامرضا شریعتی افزود: بخش غیزانیه شامل 80 روستا، با چاه های نفت و تولید نفت قابل ملاحظه، از توابع کلانشهر اهواز است، اما متاسفانه از ابتدایی ترین امکانات برخوردار نیست. وی دلیل این موضوع را غفلت مسئولان و مشکلات دیگر در این بخش عنوان کرد و گفت: مردم این بخش بابت نداشتن آب شرب متحمل رنج زیادی شده اند و این مشکل که جزو حقوق اولیه مردم است، باید جبران شود.

شریعتی اظهار کرد: آبرسانی به دهستان مشرحات که شامل مطالعه، طراحی و اجرای 25 کیلومتر لوله گذاری است به سازمان آب و برق خوزستان واگذار شد تا در مدت سه ماه آن را به انجام برساند.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکل راه های بخش غیزانیه عنوان کرد: در این روستاها مردم با دشواری زیاد تردد می کنند و هیچ راه آسفالت وجود ندارد که باید برای احداث راه در این بخش، اقدام اساسی شود.

وی گفت: 40 کیلومتر از راه های روستایی این بخش، خاکی است و اهالی با مشکلات زیادی در این مسیرها تردد می کنند که مقرر شد این قسمت با همکاری استانداری و شرکت مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری و پتروشیمی مارون که در غیزانیه فعالیت و از آن منتفع می شوند، آسفالت شود.