آرشیو چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۹
جامعه
۱۷
از شورا چه خبر؟

بودجه 96 شهرداری بیش از 18 هزار میلیارد تومان

مینا مولایی

شهردار تهران دیروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران حاضر شد و بودجه سال 96 شهرداری تهران را تقدیم شورا کرد؛ بودجه ای 18 هزار و 489 میلیارد تومانی.

به گزارش جام جم، محمدباقر قالیباف که به همراه معاونانش در سیصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران حاضر شده بود،گفت: در برنامه پنجساله حدود صد هزار میلیارد تومان برای پنج سال بدون کمک دولت تصویب شد. بر این اساس باید در سال 96 طبق برنامه پنجساله 22 هزار و 800 میلیارد تومان پیشنهاد بودجه می دادیم تا بتوانیم افق برنامه را دنبال کنیم، اما براساس شرایطی که در بودجه پیش آمده است ما این سیاست را ادامه ندادیم و رویکرد انقباضی را دنبال کردیم.

قالیباف ادامه داد: پیشنهاد امسال ما برای بودجه سال 96 شهرداری 4/3 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

شهردار تهران که در آستانه روز هوای پاک پشت تریبون شورا صحبت می کرد، از افزایش سهم حمل و نقل عمومی در بودجه 96 خبر داد و دل خیلی ها را به تغییرات احتمالی پیش رو در آب وهوای پایتخت خوش کرد.

قالیباف گفت: سال گذشته 33 درصد بودجه به حوزه حمل و نقل عمومی، اختصاص یافته بود ولی در سال پیش رو با 7 درصد افزایش، در مجموع 40درصد بودجه شهرداری تهران به این حوزه اختصاص یافته است.

همچنین در دقایق پایانی این جلسه مساله استعفای احمدمسجدجامعی به علت انتصابش به عنوان رئیس کتابخانه ملی مطرح شد و او با ابراز دلخوری نسبت به زمان مطرح شدن این مساله، جلسه را به نشانه اعتراض ترک کرد. سپس بررسی این استعفا به جلسه بعدی شورا موکول شد.