آرشیو پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵، شماره ۳۷۲۴
سیاست
۲
چهره گفته

آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان: حضور این جمعیت باشکوه در مراسم تشییع آیت الله هاشمی قابل پیش بینی نبود

گروه سیاسی| آیت الله احمد جنتی و آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی شاید در تمام سال های اخیر رویکردهای سیاسی متفاوتی را دنبال کرده باشند اما آنچه روشن است این است که آنها سوابق مشترک مبارزاتی فراوانی در گذشته خود داشته اند. روزهایی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در زندان بود، آیت الله احمد جنتی یکی از ملاقات کنندگان وی در زندان بود. با این همه در سال های اخیر آیت الله، اختلاف رویکردهای سیاسی میان این دو چهره سیاسی وجود داشته است: اختلاف نظری که حتی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری با رای منفی ای که شورای نگهبان به صلاحیت آیت الله هاشمی داد تا اندازه ای هم به چشم آمد. با این حال دیروز آیت الله احمد جنتی از مراسم تشییع پیکر مرد اول پایتخت در مجلس خبرگان گفت که به نوعی همکار جنتی هم بوده است. دبیر شورای نگهبان از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع و ختم رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تجلیل کرد.

به گزارش ایسنا، آیت الله جنتی صبح دیروز در جلسه هفتگی اعضای شورای نگهبان گفت: حادثه درگذشت ایشان، قابل پیش بینی نبود و ناگهانی رخ داد. با این حال مردم تشییع بسیار باشکوهی برگزار کردند که حضور این جمعیت هم پیش بینی نشده بود.

رییس مجلس خبرگان رهبری، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را عنصری کلیدی در نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: ایشان در طول نظام اسلامی مسوولیت های حساسی را عهده دار بود و با استعداد خوبی که داشت آخرین مسوولیت را در مجمع تشخیص مصلحت نظام به خوبی عهده دار بود.

دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بررسی این برنامه کار سنگین و مهمی است و نظرات مختلفی درباره آن مطرح است که امیدواریم به خوبی این بررسی در شورای نگهبان انجام شود.