آرشیو پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵، شماره ۳۷۲۴
حادثه
۱۴

خبر

جزییات دستگیری 32 مدیر و عضو کانال های تلگرامی

میزان| رییس کل دادگستری استان هرمزگان در تشریح جزییاتی تازه از دستگیری 32 نفر از مدیران و اعضای کانال های تلگرامی در این استان گفت: این افراد با تحریک اشخاص به انحرافات جنسی، گرایش به مضامین غیراخلاقی و ایجاد پروفایل غیرواقعی به جذب بیش از 3000 نفر در کانال های غیراخلاقی اقدام کرده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: این افراد به انتشار محتویات مستهجن از قبیل ویدئو و عکس در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی تلگرام، واتس آپ و اینستاگرام اقدام می کردند که به دستور مقام قضایی دستگیر شدند. وی ادامه داد: در پی این اقدام قضایی، مدیران 78 صفحه، کانال و گروه در شبکه های اجتماعی مذکور، دعوت، احضار یا دستگیر شده اند که گزارشات مردمی نقش موثری در شناسایی این افراد متخلف داشته است.

کارشناسان مرکز اطلاعات فضای مجازی و پلیس فتا در پوشش اطلاعاتی موفق به شناسایی این 78 کانال، گروه و اکانت در شبکه های اجتماعی مجازی شدند که در جهت نشر اکاذیب، بر هم زدن نظم عمومی، ایجاد رعب و وحشت در مردم، اشاعه مضامین ضد فرهنگی و تشویش اذهان عمومی نسبت به انتشار موارد غیراخلاقی و تبلیغات نامتعارف و غیرمجاز در حوزه اماکن عمومی اقدام می کردند.

حریق در خوابگاه دانشجویی و نجات 15 دانشجو

ایسنا| سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، از وقوع آتش سوزی در یک خوابگاه دانشجویی خبر داد و گفت: در این حادثه 15 تن نجات پیدا کردند.

به گفته سید جلال ملکی آتش سوزی در ساعت 6:18 صبح در طبقه منفی یک، مملو از ضایعات یک ساختمان پنج طبقه با کاربری خوابگاه دانشجویی اتفاق افتاد که با سرایت دود غلیظ به طبقات بالایی، تعدادی از دانشجویان در میان دود آتش محبوس شدند.

ملکی با بیان اینکه آتش نشانان 15 نفر از دانشجویان گرفتار در دود و حرارت را نجات دادند، توصیه کرد: خوابگاه های دانشجویی باید سیستم های ایمنی مناسب و خاموش کننده در ساختمان نگهداری کنند. با ایمن سازی محل حادثه عملیات در ساعت 7:17 به پایان رسید.