آرشیو شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۷۸۲
سیاسی
۲

خبر

پیام مقام معظم رهبری به انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری: حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی به پنجاه ویکمین نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، با اشاره به اینکه «جوانی و دانشجویی» همچون پیشرانی پرقدرت انسان را در رسیدن به آرمان های والایاری می کند، تاکید کردند: از شما عزیزان انتظار می رود که بر محیط پیرامونی خود اثرگذاری کنید و بر رهروان راه خدا با گفتار و عمل خود بیفزایید. متن پیام مقام معظم رهبری به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم؛ جوانان دانشجوی عزیز؛ جوانی و دانشجوئی هر یک به تنهائی می تواند همچون پیشران پرقدرتی انسان را در رسیدن به آرمان های والایاری کند. شما به جز این دو، از مزیت حضور در منظومه اثرگذار انجمن های اسلامی نیز برخوردارید. حجت بر شما تمام است. انتظار از شما عزیزان کاری بیش از خودسازی علمی و دینی و اخلاقی است؛ انتظار آن است که بر محیط پیرامونی خود، اثر گذارید و بر رهروان راه خدا با گفتار و عمل خود بیفزائید. در نبرد نامتقارن جبهه کفر و استکبار با پرچم برافراشته اسلام ناب، این وظیفه همه ما است. هرکدام باید چشمه بابرکتی از معرفت درست اسلامی و صراط مستقیم الهی باشیم. سرزنده و پرامید و روشن باد دل های پاک شما».

خطیب جمعه تهران: حرکت میلیونی 9 دی 88 آقای هاشمی را حفاظت کرد

ایسنا: حجت الاسلام صدیقی، خطیب جمعه تهران، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و افزود: مراسم تشییع ایشان شبیه بصیرتی بود که در 9 دی مردم از خود نشان دادند. حرکت میلیونی فراگیر شما در 9 دی 88 آقای هاشمی را حفاظت کرد وگرنه در همان مرحله دیگر چیزی باقی نمی ماند. هم در آنجا حفاظت کردید و هم اینجا عده ای دندان تیز کرده بودند از وفات ایشان سوءاستفاده کنند و حرکت جریانی داشته باشند، ولی حضور به موقع و فراگیر شما آن قدر خداپسندانه بود که به کسی مجال شیطنت و فتنه را نداد. او همچنین با خانواده های آتش نشانان حادثه دیده در حادثه ساختمان پلاسکو ابراز همدردی کرد.