آرشیو شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۴۱
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

* وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد که سال آینده با آغاز برنامه ششم بتوانیم فصل جدیدی را در ورزش کشور رقم بزنیم. مسعود سلطانی فر در حاشیه سفر به استان خراسان شمالی از احکام خوبی که در قالب برنامه ششم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: با تصویب این احکام پیش بینی می کنیم منابع خوبی نصیب ورزش و جوانان ایران شود.ضمن اینکه میزان رشد بودجه ورزش و جوانان بیشتر از میانگین همه دستگاه های اجرایی است.سلطانی فر بار دیگر با اشاره به مصوبات ورزشی برنامه ششم در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که فصل جدیدی در ورزش کشور از سال آینده با آغاز برنامه ششم در کشور رقم بخورد.

* اردوی تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان آقایان و بانوان به مربیگری پریموث اشترانکار در شیراز از سوم بهمن ماه به مدت 14 روز برگزار خواهد شد.

* احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران طی سفری به اصفهان دقایقی را با صالح قربانی، کودک معلول سپری کرد. این کودک چند روز پیش گفته بود آرزویش دیدن قائم مقامی و بازی با وی است. به همین دلیل احسان قائم مقامی در کمتر از یک روز پس از رسانه ای شدن این موضوع، به اصفهان رفت تا این کودک معلول را به آرزویش برساند.

* درمسابقات دوی صحرانوردی قهرمانی کشور که به میزبانی شهر بندرانزلی برگزار شد، حسین کیهانی از کرمانشاه به مقام قهرمانی رسید. محمدجواد صیادی و حسن عابدی هر دو از استان فارس در مقام های دوم و سوم قرار گرفتند. در این مسابقه 80 دونده از 22 استان از سراسر کشور حضور داشتند.

* تیم جودوی کشورمان برای برپایی یک اردوی آماده سازی بامداد دیروز با ترکیب محمد عباس نژاد، ابوالفضل محمودی، محمد عبیری، علیرضا خجسته، مهدی فتحی پور، محمد محمدی بریمانلو، سعید مولایی، جواد مرادی، رضا رضایی، قاسم باغچقی، جواد محجوب، رامین صفویه، جعفر پهلوانی و حمید رضا ملک زاده با هدایت محمد منصوری و مربیگری محسن ذکریا راهی مجارستان شد.