آرشیو شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۱
جهان
۶

انزجار از آل خلیفه به فراسوی مرزها کشید

جمعی از فعالان بحرینی مقیم کانبرا پایتخت استرالیا در محکومیت اعدام سه جوان سیاسی در بحرین، مقابل سفارتخانه های عربستان و امارات تجمع کرده و خواستار خروج نیروهای سعودی و اماراتی از کشورشان شدند.

به گزارش شبکه المنار، تجمع کنندگان همچنین خواستار توقف جنایت های آل سعود در سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در بحرین و مداخله در یمن و دیگر کشورهای عربی شده و از جامعه جهانی خواستند تا برای توقف کشتارهای غیر نظامیان دست به اقدام فوری زده و همچنین دولت های آمریکا و انگلیس را به توقف حمایت های نظامی و همکاری های امنیتی با دولت بحرین وادار کنند. در همین رابطه تظاهرات مردمی در شهرهای مختلف بحرین ادامه دارد و نیروهای نظامی به منازل مسکونی در مناطق «دیر» و «کرزکان» یورش برده و چندین نفر را بازداشت کردند. همچنین اوباش با هدایت نیروهای امنیتی به یکی از اماکن تجاری و مغازه ها هجوم برده و پس از نابود کردن دوربین های مراقبتی به تخریب و سرقت از این مکان ها پرداخته و این اقدام را به شیعیان نسبت داده و آنها را به خشونت ورزی متهم می کنند. با اعدام سه شهروند بحرینی موج جدیدی از اعتراضات و تظاهرات در این جزیره آغاز شده است. علمای این کشور این اقدام رژیم آل خلیفه را محکوم کرده و خواستار افزایش خشم عمومی شدند.

پیش از آن مجامع عمومی و سازمان های حقوق بشری جهانی خواستار اعدام نشدن این افراد شده بودند.

در ادامه تحولات بحرین، نیروهای امنیتی این کشور روز گذشته برای 31 هفته متوالی از ورود امام جمعه منطقه «الدراز» محل سکونت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان، به مصلی و برگزاری فریضه الهی جلوگیری کردند. در خبری دیگر، دادگاه تجدید نظر این کشور حکم حبس خانم «طیبه درویش» را به مدت پنج سال تائید کرد. دادستانی اتهاماتی از جمله پناه دادن به افراد تحت تعقیب سیاسی را به خانم درویش وارد کرده بود.