آرشیو شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۱
ورزش - جهان
۹

لبخند رضایت آقای رئیس از جام جهان پهلوان تختی در مشهد

خادم: پای روس ها را به ایران باز می کنیم

رسول خادم می گوید با وجود تمامی مشکلات حضور 25 تیم در جام جهان پهلوان تختی نشان دهنده سطح مطلوب این رقابت هاست.

رئیس فدراسیون کشتی که از سطح برگزاری رقابت های جام تختی در مشهد راضی است، در ادامه می گوید: در سال های گذشته برخی تیم های خارجی فقط با یک یا دو کشتی گیر به این مسابقات می آمدند اما به این دلیل که برای نخستین بار جام تختی به صورت تیم به تیم برگزار می شود همه کشورها با ترکیب کامل وارد این جام شدند.

به عقیده خادم، این نوع برگزاری و حضور تیم های خارجی در جام تختی با ترکیب کامل کار سختی است و پیکارهای تیم به تیم حساسیت و جذابیت رقابت ها را بیشتر می کند.

خادم در پاسخ به این پرسش درباره سطح بالای تورنمنت یاریگین در روسیه و این که چرا روس ها علاقه ای به حضور در تورنمنت های بین المللی ایران از خود نشان نمی دهند، گفته است: سال گذشته در جام یاریگین فقط چهار تا پنج کشور حضور داشتند. روس ها استراتژی فنی در قبال ما دارند و در رده بزرگسالان با کمترین تعامل با ما حرکت می کنند. به هر حال این یک تفکر فنی است که شاید برخی مواقع نیز منطقی باشد اما با این وجود ما پیگیر حضور تیم های کشتی بزرگسالان روسیه در تورنمنت های ایران هستیم تا پای آنها را بیشتر به رقابت هایی که در ایران برگزار می شود باز کنیم.

اشکانی و بروز برخی مسائل حاشیه در تیم ملی کشتی فرنگی از دیگر محورهای صحبت های خادم است که رئیس فدراسیون با حمایت از سرمربی و تیم فرنگی می گوید: باید اجازه بدهیم کشتی فرنگی مسیر خودش را با زمان کافی و حوصله طی کند. تیم ملی کشتی فرنگی ما باید ترکیب خود را هم در کادر فنی و هم کشتی گیران پیدا کند و زمان لازم دارد که این کار را انجام دهد. اشکانی باید صبر داشته باشد و سختی ها را تحمل کند.