آرشیو شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۱
ایران
۱۵

اولین باران زمستانی امسال در هرمزگان

پس از ماه ها انتظار، از بامداد دیروز نقاط مختلف هرمزگان شاهد بارش رحمت الهی بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بارندگی ها در نقاط مختلف استان از بامداد اول بهمن آغاز شد و هم اکنون نیز به صورت پراکنده ادامه دارد که بیشتر بارش ها در مرکز و شرق استان بوده است.

مرضیه سی سی پور افزود: تاکنون در بندرعباس با 18 و نیم میلیمتر، جاسک با 17 میلیمتر، رودان با 13 میلیمتر، سردشت بشاگرد با 3/4میلیمتر، میناب با 4/3میلیمتر، بستک با چهار دهم میلیمتر و حاجی آباد با 2 دهم میلیمتر بیشترین بارندگی ها را داشته اند.

وی گفت: اکنون از میزان ابرناکی در استان کاسته شده است، اما از ساعات بعد از ظهر و شب مجددا ابرناکی افزایش یافته و رگبار باران و رعد و برق در اغلب نقاط استان پیش بینی می شود.

سی سی پور افزود: این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده به تناوب در بیشتر نقاط استان سبب افزایش ابرناکی و رگبار و رعد و برق همراه با آبگرفتگی بخصوص در نیمه شرقی استان می شود که احتمال طغیان رودخانه های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به پیش بینی تقویت بارش ها در استان بویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته توصیه می شود تمهیدات لازم در استان اندیشیده شود.

بارش رحمت الهی همچنین استان های فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را نیز سیراب کرد و باعث شادی مردم شد.