آرشیو شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۱
ورزش
۱۸

کی روش حرف از رفتن زد

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در گفت وگو با سایت «Ewn sport» آفریقای جنوبی مصاحبه ای انجام داد و حرف های تازه ای به زبان آورد. او در بخشی از صحبت های خود درباره استعفایش از سرمربیگری تیم ملی ایران توضیح داد: «شرایط در حال حاضر کمی پیچیده است. من استعفای خودم را چند روز پیش به فدراسیون فوتبال ارائه کردم، اولین واکنش آنها رد کردن استعفای من بود. تیم ملی فوتبال ایران موضوعات و چالش های حساس و مهمی برای آمادگی در جام جهانی دارد اما در حال حاضر شاهد این هستیم که مربی یک باشگاه در حال تخریب موضع تیم ملی است و این به سود تیم ملی فوتبال ایران نیست.»

او در ادامه از جدایی حرف زد: «بعد از دیدار با رئیس فدراسیون فوتبال که چندی پیش صورت گرفت، امیدوارم راه حلی برای این موضوع ایجاد شود یا این که من بتوانم از فدراسیون فوتبال جدا شوم و امیدوارم فوتبال ایران بتواند مربی خوبی برای جانشینی من پیدا کند.»

این روزها شایعات زیادی درباره مذاکرات کی روش و آفریقای جنوبی به گوش می رسد. کارلوس در این باره هم توضیح داد: «من قبلادر آفریقا بودم و با این تیم به جام جهانی 2002 صعود کردم، ولی اتفاقاتی در تیم رخ داد که برایم ناراحت کننده بود. در حال حاضر من مسئولیت اخلاقی و کاری با ایران دارم و نمی توانم درباره این موضوع صحبت کنم. همچنین باید بر این موضوع تاکید کنم هیچ پیشنهادی از آفریقای جنوبی به من نرسیده است. با این حال اگر از تیم ملی فوتبال ایران کناره گیری کنم و شرایط طوری شود که راهی برای فدراسیون فوتبال جز قطع همکاری با من وجود نداشته باشد، نه تنها برای من، بلکه برای هر مربی آرزوست که هدایت تیمی را قبل از صعود به جام جهانی داشته باشد.» او گفت آفریقا مثل خانه اش است چراکه ذاتا آفریقایی است.