آرشیو دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۴۳
صفحه آخر
۱۲

روزنامه اکونومیست: در بحرین شیعه و سنی از قبضه قدرت به دست آل خلیفه ناراضی اند

بنابر اعلام یک هفته نامه انگلیسی شیعیان و سنی ها هردو از سرکوب شدن به دست آل خلیفه و قبضه قدرت در دست این خاندان ناراضی هستند و اعتراض ها به این خاندان به شیعیان محدود نمی شود.

هفته نامه اکونومیست در گزارشی نوشته «شیعیان و سنی ها باید بسیاری از سمت های دولتی را در بحرین به دست بگیرند در حالی که اینچنین نیست و هر دوی این گروه از خاندان سلطنتی که وزارتخانه ها را قبضه کرده اند، ناراضی هستند.»

در ادامه گزارش این هفته نامه آمده: «سرکوب و ارعاب، نوار ورود ممنوع، ایست های بازرسی و ترس. . همۀ این چیزها برای آن است که منطقه «الدراز» که بزرگترین منطقۀ شیعه نشین بحرین (محل سکونت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان) است، همچنان از 7 ماه پیش تاکنون تحت محاصره باشد.»

به نوشته اکونومیست، «بیش از دو هزار و 600 فعال سیاسی در زندان های بحرین محبوس هستند و این تعداد زندانی سیاسی در مقایسه با جمعیت 650 هزار نفری این کشور آمار بالایی است. تعدادی از زندانیان سیاسی خردسال هستند. صدها نفر تبعید شده اند، بسیاری از مردم ممنوع السفر هستند و تابعیت بحرینی بیش از 300 نفر خصوصا شیخ عیسی قاسم سلب شده است.»

علاوه بر این هفته نامه، «علی حسین العندلیب»، فعال بحرینی مقیم انگلیس نیز اعلام کرد که «کارکنان سفارت بحرین در لندن به روی افرادی که مقابل سفارت تجمع اعتراضی علیه اعدام سه جوان بحرینی برگزار کرده بودند آب داغ پاشیده و آنها را با کمربند کتک زده اند!» وی با اشاره به اینکه «پلیس انگلیس تحقیق در خصوص این حادثه را آغاز کرده است، گفته «استوارت مک دونالد»، عضو پارلمان انگلیس اقدام کارکنان سفارت رژیم آل خلیفه را شرم آور خواند و از فعالان بحرینی خواست دلایل و شواهد لازم در این خصوص را در اختیارش قرار بدهند تا وزارت خارجه انگلیس را در جریان این قضیه قرار بدهد.»

به گفته العندلیب، این رفتار گواه وحشی گری رژیم حاکم بحرین است که مخالفان خود در لندن را هم به این شدت سرکوب می کند اینجاست که معلوم می شود در داخل زندان های بحرین چه خبر است.» ناگفته نماند رژیم آل خلیفه به شدت و از هر بعد، از سوی انگلیس حمایت می شود.