آرشیو دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۳
سیاسی
۲

پیشنهاد رسانه ای صالحی به صدا و سیما

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیشنهاد ساخت مستند «تاریخ شفاهی هسته ای ایران» را به رسانه ملی داد. این پیشنهاد همراه با قول همکاری و حمایت محتوایی سازمان انرژی اتمی ایران در ساخت این مستند است.

به گزارش جام جم آنلاین، علی اکبر صالحی در مراسم بازدید از شبکه جهانی سحر از عوامل تهیه مستند 800 دقیقه ای«آفتاب نهان» با موضوع برنامه هسته ای ایران قدردانی کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: فعالیت مدیران و برنامه سازان شبکه سحر در انعکاس مناسب رویدادهای هسته ای کشور که نماد قدرت ملی است، قابل تقدیر بوده اما به ساخت یک مستند نباید اکتفا کرد.

صالحی تصریح کرد: بسیاری از اسناد مکتوب که تا پیش از برجام دارای طبقه بندی سری و به کلی سری بودند با نهایی شدن برجام دیگر از طبقه بندی امنیتی خارج شده اند. این اسناد، شاهد تلاش های تیم های مذاکره کننده با تیم های کارشناسی 1+5 و حتی دیدارها و رایزنی ها با تک تک افراد موثر در برنامه هسته ای بخصوص طرف های آمریکایی است. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: من پیشنهاد ساخت مستند «تاریخ شفاهی هسته ای ایران» را با توجه به این اسناد مهم به رسانه ملی و به خصوص شبکه جهانی سحر می دهم و در این تعامل دو سویه، سازمان انرژی اتمی حمایت کاملی در تهیه این مستند خواهد کرد. معاون رئیس جمهور بر تعامل بیشتر سازمان انرژی اتمی و رسانه ملی تاکید کرد و گفت: من مشتری دائمی اخبار شبکه های العالم و پرس تی وی هستم. اخبار جهان را بیشتر از این دو شبکه دنبال می کنم و به حق شبکه های خبری برون مرزی از پیشروترین شبکه های خبری بین المللی هستند.