آرشیو دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۳
اقتصاد
۴

جزئیات و نحوه پرداخت عیدی کارگران

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار با تشریح نحوه پرداخت عیدی برای گروه های مختلف کارگری گفت: حداقل عیدی کارگران یک میلیون و 624 هزار تومان و حداکثر دو میلیون و 436 هزار تومان خواهد بود.

اسماعیل ظریفی آزاد در گفت وگو با مهر درباره آخرین وضعیت پرداخت عیدی کارگران گفت: طبق قانون، عیدی امسال کارگران معادل 60 روز (دو ماه حقوق) کارگر است؛ البته به شرطی که این میزان از سه برابر پایه حقوق بیشتر نشود. وی افزود: با این حساب حداقل عیدی برای کارگران یک میلیون و 624 هزار تومان و حداکثر آن دو میلیون و 436 هزار تومان خواهد بود.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: براساس قانون مصوب سال 1370 در صورتی که میزان کارکرد کارگر در طول سال کمتر از یک سال تمام باشد، عیدی وی به نسبت محاسبه و پرداخت خواهد شد.

ظریفی آزاد گفت: درخصوص کارگرانی که به صورت کارمزدی کار می کنند یا به هر ترتیب مزد دریافتی آنان متغیر است، ملاک محاسبه دریافتی آخرین ماه کارکرد خواهد بود. وی تصریح کرد: همچنین عیدی کارگرانی که به صورت پاره وقت یا کمتر از ساعات کار تعیین شده قانونی به کار اشتغال دارند، عیدی بر مبنای 60 روزمزد محاسبه می شود، لیکن سقف تعیین شده (90 روز حداقل مزد) به نسبت ساعات کارکرد و ماخذ حداکثر ساعت کار قانونی تعیین می شود.