آرشیو دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۳
فرهنگ و هنر
۱۶
تجسمی

جشنواره تجسمی پاتوق جایزه بگیرها نشود

بهرام کلهرنیا معتقد است جشنواره تجسمی فجر باید بتواند ایده ای را گسترش دهد و باعث شود هنرمندان به جهان های تخصصی یکدیگر نگاه کنند.

این طراح، گرافیست و تصویرگر که پیش از این در شورای هنری، داوری و انتخاب آثار دوره های مختلف جشنواره تجسمی فجر حضور داشته است، درباره سیاستگذاری های این دوره جشنواره تجسمی فجر به مهر گفت: جشنواره تجسمی فجر قرار است جایگاهی ملی و بین المللی داشته باشد و ما جشنواره فجر را برپا می کنیم تا قابلیت های این عرصه را به نمایش بگذاریم. جشنواره از طرف دیگر چشم انداز خوبی برای تراز فرهنگی تلاشگران عرصه هنرهای تجسمی است ولی از زمانی که جشنواره تجسمی فجر شکل گرفته عملابی ینال های تخصصی تعطیل شده اند و گویا جشنواره تجسمی فجر جای آنها را گرفته که این رویه غلطی است.

وی با تاکید بر این که باید بی ینال ها را در مسیر تخصصی شان حمایت کرد، توضیح داد: جشنواره فجر باید به جشنواره جشنواره ها تبدیل شود و فضای خالی بی ینال ها نباید همچنان دیده شود. اگر همه چیز درست و سر جای خود برگزار شود، به نظر می رسد اتفاق درستی در عرصه هنرهای تجسمی رخ می دهد. این هنرمند یادآور شد: اگر جشنواره تجسمی فجر دارای این اقتدار بشود که در عرصه هنر جریان سازی کند که به نظرم دارای این جایگاه نشده است، می توان گفت جشنواره موفقی است. نباید جشنواره به این صورت باشد که پاتوقی برای جایزه بگیرها باشد و یک دوره زمانی برگزار شود و خاتمه یابد بلکه باید از طریق تفکر آموزشی، تبلیغاتی و... ایده خود را رواج دهد و باعث شود هنرمندان به جهان تخصصی یکدیگر نگاه جدی داشته باشند.