آرشیو دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۳
فرهنگ و هنر
۱۶

کتاب

تجلیل از نویسنده «شرح اسم»

در دومین برنامه «اوج هنر»، پاسداشت هنرمندان انقلاب اسلامی، از یک عمر تلاش هدایت الله بهبودی در ادبیات انقلاب و دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

به گزارش فارس، هدایت الله بهبودی نویسنده کتاب «شرح اسم» از جمله نویسندگانی است که تاکنون با تدوین و نگارش 48 عنوان کتاب در حوزه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس، همچنین حضور موفق در عرصه نشریات و فصلنامه های تخصصی توانسته است بار بزرگی را از دوش ادبیات کشور بردارد. دومین برنامه اوج هنر با حضور چهره هایی چون حجت الاسلام خاموشی، محسن مومنی شریف، مرتضی سرهنگی، محسن پرویز، احمد دهقان، محمدرضا بایرامی، گلعلی بابایی، محمدرضا ترکی و دوستداران ادبیات انقلاب اسلامی از ساعت 15 روز سه شنبه 5 بهمن در نخلستان اوج برگزار خواهد شد.

«شما که غریبه نیستید» به عرب ها رسید

کتاب «شما که غریبه نیستید» هوشنگ مرادی کرمانی پیش از آغاز سال نو با ترجمه خیریه دماک قاسم و مجید شمس الدین به صورت اثری دوزبانه منتشر می شود.

به گزارش ایسنا، این کتاب با ترجمه دکتر خیریه دماک قاسم، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بغداد و مجید شمس الدین، دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی ویژه کشورهای عربی زبان با همت انتشارات خاموش راهی بازار خواهد شد.

این کتاب به صورت دوزبانه (فارسی – عربی) و با هدف آموزش زبان فارسی به عرب زبان ها ترجمه شده است و در ترجمه آن کوشیده شده ترجمه هر صفحه، با دقت در صفحه روبه روی متن اصلی قرار گیرد تا آموزش زبان از این طریق آسان تر شود.

«شما که غریبه نیستید» از شاخص ترین کارهای هوشنگ مرادی کرمانی است که شرح خاطرات دوران کودکی پرماجرا و جالب و خواندنی این نویسنده را دربر می گیرد؛ خاطرات کودکی که گاه شیطنت و بازیگوشی اش خواننده را به خنده وامی دارد و گاهی هم مظلومیت و تنهایی اش، چشم های مخاطب را خیس اشک می کند.