آرشیو دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۳
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
بازتاب

موانع بین المللی در راه برگزاری مجمع ژیمناستیک

شروین اسبقیان، سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در گفت وگویی رادیویی به مشکلات حقوقی و قانونی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک اشاره کرده است. به گفته سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان انتخابات فدراسیون ژیمناستیک تا قبل از عید برگزار می شود، اما ظاهرا یک مشکل حقوقی و قانونی با فدراسیون جهانی ژیمناستیک وجود دارد که مانع برگزاری مجمع خواهد شد.

اسبقیان، سرپرست فدراسیون ژیمناستیک پیرامون مشکلات حقوقی و قانونی برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون ژیمناستیک به رادیو ورزش گفت: در جلسه فدراسیون های ورزشی که هفته گذشته برگزار شد، سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان روی برگزاری انتخابات فدراسیون ها تاکید داشت. من در آن جلسه گفتم ادامه دار بودن سرپرستی فدراسیون ها مناسب نیست. مشکلات حقوقی که وزیر به آن اشاره کرد به دو نامه برمی گردد؛ یکی نامه ای که از طرف کمیته ملی المپیک مبنی بر اصلاح اساسنامه فدراسیون های المپیکی به وزارت ورزش و جوانان فرستاده شد و دیگری نامه ای که از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک به فدراسیون ملی ما ارسال شده است.

اسبقیان ادامه می دهد: در نامه اخیر، فدراسیون جهانی خواستار ارسال آخرین اساسنامه شده بود که ما آخرین اساسنامه موجود فدراسیون را برای آنها فرستادیم و متعاقبا فدراسیون جهانی متذکر شد این اساسنامه مختص فدراسیون ژیمناستیک نیست، بلکه این اساسنامه به همه فدراسیون ها مربوط است. ما این مساله را به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک منعکس کردیم و درحال حاضر از طریق روابط بین الملل پیگیر این قضیه هستیم. من دو نامه به دو وزیر وقت وزارت ورزش نوشتم و در هر دو نامه یکی از پیشنهادهای اصلی من، برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک و روشن شدن تکلیف فدراسیون بود.