آرشیو سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۳۷۲۸
هنر و ادبیات
۹

انتشار داستان های کوتاه دوروتی پارکر

«نیویورک به دیترویت» شامل مجموعه داستان های کوتاه دوروتی پارکر، نویسنده امریکایی با ترجمه شراره صدیق کتابی است که به تازگی منتشر شده است. این مجموعه شامل 22 داستان کوتاه از این نویسنده زن است که دارای سویه های اجتماعی و انتقادی با لحنی طنزگونه اند.

او در این داستان ها به سراغ روابط زناشویی و عادات و سکنات مردم طبقه متوسط امریکا رفته و واقعیات زمان خود را با زبانی کنایی و اغلب هجوآلود به تصویر کشیده است. بیشتر شخصیت های این داستان ها را زنان و مردان جوان، تازه متاهل یا سالمندان گریزان از عادت های روزمره تشکیل می دهند که روابط و احساسات شان مترصد اتفاقی ناچیز است. اغلب این اتفاق نیز در داستان می افتد و مسیر روابط آدم ها را تغییر می دهد.

دوروتی پارکر از شاعران و نویسندگان نامدار امریکایی در نیمه اول قرن بیستم بود که نقدها، داستان ها و طنزنوشته هایش از او نویسنده ای تاثیرگذار ساخت. او از ابتدای انتشار «نیویورکر» با این مجله همکاری داشت و در حوزه های سیاسی و اجتماعی می نوشت. پارکر در سال 1929 جایزه ادبی ا. هنری را از آن خود کرد.

کتاب «نیویورک به دیترویت» شامل داستان های کوتاه دوروتی پارکر با ترجمه شراره صدیق در 244 صفحه و با قیمت 19000 تومان توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.