آرشیو سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۳۷۲۸
جامعه
۱۳

خبرکوتاه

جزییات جدید ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی اعلام شد

ایلنا| تمامی کارگران ساختمانی در صورت دسترسی به اینترنت می توانند نسبت به ثبت نام خود در سامانه خدمات حمایتی جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند و در غیر این صورت می توانند ثبت نام خود را از طریق کافی نت ها یا انجمن های صنفی انجام دهند. افرادی که در این سامانه ثبت نام کرده اند و برای دریافت خدمت حایز شرایط شده اند از طریق انجمن های صنفی کارگران ساختمانی به صورت رایگان مورد بازرسی میدانی قرار می گیرند. درصورتی که براساس مستندات مربوطه احراز اشتغال آنها تایید نهایی شود، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته یا در صورتی که پیش تر از این بیمه استفاده می کردند بیمه آنها تداوم می یابد.

تغییر اقلیم خطری جدی برای محیط زیست ایران است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به افزایش8/1 درجه ای دما در ایران طی 30 سال اخیر گفت: تغییر اقلیم به خطری جدی برای عرصه های طبیعی و محیط زیست کشور تبدیل شده است. به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست ایلام، معصومه ابتکار در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار کرد: این مساله در سال های اخیر به شکل افزایش آتش سوزی ها، بروز سیلاب های مخرب، کاهش بارندگی و خشکیدگی درختان به ویژه در رشته کوه های زاگرس خود را نشان می دهد، ضمن اینکه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته میزان دما در 30 سال اخیر به نسبت دوره های مشابه 8/1درجه افزایش یافته و کاهش 20 درصدی بارندگی را در ایران به دنبال داشته است.

فرمانداری مانع تخریب علاءالدین شد

اسماعیل دوستی، عضو اصلاح طلب شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حادثه پلاسکو شهرداری در ساختمان پلاسکو فقط وظیفه اخطار داشت، گفت: شهرداری به تنهایی توان پلمب این ساختمان را نداشت به علت اشتغال زیادی از ناحیه این ساختمان صورت گرفته بود. شهردار تهران چند سال پیش آمد و گفت پلاسکو ناایمن است و به تنهایی نمی توانم آنجا را پلمب کنم چون قانون به من این اجازه را نمی دهد. خود بنده در کمیسیون ماده 100 حکم تخریب طبقه هفتم علاءالدین را دادم اما مقاومت می شود و اجازه تخریب نمی دهند. بعد از مدت ها با کلی رفتن و آمدن و چون مالک خودش تخریب را انجام نداد با حکمی که از دادستانی گرفته ایم و شهرداری وارد عمل شده است، حتما طبقه هفتم را تخریب می کنیم.