آرشیو پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۲
صفحه آخر
۱۲

تظاهرات گسترده مسلمانان پاکستان در اعتراض به اهانت دولت به زوار زینبیه

صدها تن از شیعیان ایالت سند پاکستان در اعتراض به سیاست های دوگانه دولتمردان پاکستانی، در برخورد با شیعیان و اهانت به زوار حرم زینبیه تظاهرات گسترده ای برگزار کردند.

شیعیان ایالت سند پاکستان پس از اینکه شنیدند پلیس پاکستان اقدام به بازجویی از شماری از زوار زینبیه کرده و به آنها اهانت کرده اند تظاهرات کردند.

«میرزا یوسف حسین» فعال شیعه در همین رابطه، از اقدام اخیر دولت در تفتیش و بازجویی از زائران حرم مطهر حضرت زینب (سلام الله علیها) در سوریه اظهار تعجب کرد و گفت: «دولتمردان پاکستان در مسیری قدم گذاشته اند که آل سعود قدم گذاشته است. آنها همنوا با آل سعود، شیعیان این کشور را تحت فشار قرار می دهند.»

این فعال شیعه خاطرنشان کرد، «تروریست های تکفیری پس از شکست های مفتضحانه در سوریه به پاکستان بازگشته اند و اکنون درصدد انتقام گرفتن از شیعیان این کشور هستند اما سیاست های دوگانه دولت در قبال تروریسم، سبب شده است که جامعه بین الملل، پاکستان را به عنوان کشوری که با تروریسم مبارزه می کند، نداند.» اخیرا بیش از 30 تن از شیعیان پاکستانی به دست تروریست های وابسته به وهابیت به شهادت رسیدند. در آخرین مورد، «محمد کاظم» حافظ قرآن در شهر کراچی، هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

گروه های تکفیری تروریستی مختلفی از جمله لشکر جهنگوی در پاکستان، به صورت آزادانه حضور و فعالیت گسترده ای دارند و همواره چهره های برجسته شیعه را در شهر های مختلف این کشور هدف قرار داده و به شهادت می رسانند و دولت نیز در این قبال، موضع سکوت اختیار کرده است!