آرشیو چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۷۹۸
روزنامه
۱۶
گالری جهان

گاردین: ترامپ برای سخنرانی در پارلمان مناسب نیست

دعوت نامه نخست وزیر بریتانیا برای سفر ترامپ به این کشور، به کاخ سفید رسیده و حواشی به وجود آورده است. روزنامه گاردین از یکی از رسمی ترین حواشی به وجودآمده در این ماجرا خبر داده است. سخنگوی مجلس عوام بریتانیا، جان برکو گفته، ما نمی توانیم برای حضور دونالد ترامپ در پارلمان اقدام کنیم.

آقای برکو گفته مجلس عوام هرگز معتقد به نژادپرستی و تبعیض جنسیتی نیست. اما آقای ترامپ نشان داده به هر دوی این مسائل علاقه مند است. او گفته فکر نکنید حضور رئیس جمهور آمریکا و سخنرانی در ساختمان وست مینستر بریتانیا حق قانونی و اتوماتیک وار او است، به هیچ وجه؛ حضور در این ساختمان یک افتخار است که نصیب هرکسی نمی شود.

پیش از واکنش سخنگوی مجلس عوام بریتانیا، مردم این کشور علیه سفر ترامپ به بریتانیا اعتراض کرده اند. روزنامه گاردین در عکس یک خود خواننده مشهور، لیدی گاگا، را به تصویر کشیده است. این ستاره پرسروصدای دنیای موسیقی امسال بین دو نیمه بازی افتتاحیه مسابقات سالانه فوتبال آمریکایی معروف به سوپربول میان دو تیم نیوانگلند پاتریوتز و آتلانتا فالکونز برنامه اجرا کرده است. گاردین گزارش داده گاگا پیش از شروع برنامه اش از خدا خواسته در دوران ریاست جمهوری ترامپ به مردم آمریکا رحم کند!

نکته: بعد از مدت ها سوریه در صفحه یک گاردین مورد توجه قرار گرفته است.