آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۶
ایران
۱۵

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به کهگیلویه و بویراحمد رسید

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ورود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به روستای بن زرد از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا خبر داد و گفت: تمهیدات و تدابیر لازم برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری خطرناک در استان اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، روستای بن زرد با جمعیتی حدود 800 نفر در 30 کیلومتری شهرستان دنا و در 60 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.

عبدالله بهمنش به مردم روستای بن زرد و روستاها و مناطق اطراف توصیه کرد که از خرید و فروش هر گونه پرنده بویژه مرغ محلی تا پاکسازی کامل بیماری خودداری کنند.

وی گفت به دلیل خطرناک بودن ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، همه اهالی این روستا نیز توسط مرکز بهداشت واکسیناسیون شده اند.

بهمنش گفت نمونه گیری ها از روستانشینان همجوار این روستا نیز انجام و منتظر پاسخ قطعی تهران هستیم.

وی بیان کرد سازمان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی دارد مردم و خانواده هایی که اقدام به معدوم کردن پرندگان و مرغ های خود می کنند، هزینه معدوم سازی در مناطق در معرض خطر را به صاحبان آنها پرداخت کند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کارگران مرغداری ها در استان خواست از رفت و آمد در بیرون از کارگاه بدون رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی خودداری کنند.

وی ابراز کرد روز گذشته نیز یک خودروی مرغ فروش سیار در روستای بن زرد را که از استان های دیگر به صورت غیرمجاز اقدام به فروش مرغ کرده بود،متوقف کرده و تحویل مراجع قضایی دادند.

بیماری آنفلوآنزای فوق حاد از طریق پرندگان مهاجر وارد ایران شده و در نزدیک به 9 استان کشور مشاهده شده است.