آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۶
فرهنگ و هنر
۱۶

صالحی امیری در جمع هنرمندان تجسمی: پیگیر معافیت مالیاتی همه هنرمندان هستیم

دیروز قبل از مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با جمعی از هنرمندان این حوزه دیدار کرد و درباره لزوم حمایت از حقوق هنرمندان، تامین فضاهای آموزشی برای انجمن های هنری و رسیدگی به معافیت مالیاتی هنرمندان با آنان صحبت کرد.

در این دیدار سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از شنیدن حرف های هنرمندان تجسمی گفت: معتقدم هنر، راه بازگشت به یک جامعه سالم است.

وی افزود: جامعه دچار یک سوء مصرف شده است. سوء مصرف فرهنگی یعنی پایین بودن سرانه مصرف فرهنگی در جامعه ایران. ما درخصوص سرانه مصرف خوراک و پوشاک و... مفصل صحبت می کنیم ولی برای مصرف فرهنگی جامعه فاقد الگوها و سرانه های معین هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چاره حل این مشکلات را رجعت به گذشته دانست و گفت: ما باید به گذشته خود رجعت کرده و به سرمایه هایمان تکیه کنیم.

صالحی امیری افزود: انعقاد قرارداد پژوهشی با انجمن ها ضروری است تا تاریخ شفاهی حوزه های هنرهای تجسمی در ایران تنظیم و چاپ و این آثار به نسل های بعدی منتقل بشود. وجود گالری ملی ضروری است. تلاش می کنیم ساختمانی مناسب را اجاره کرده و انجمن ها از جمله انجمن نقاشی که مشکل فضا دارند، در این مکان مستقر شوند.

وی با اشاره به معافیت مالیاتی هنرمندان گفت: جلساتی را با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مالیاتی داشتیم و در حال نوشتن تفاهم نامه ای هستیم. انتظار ما معافیت کل فعالیت های هنری است.

در پایان صحبت های هنرمندان و صالحی امیری، حسین محجوبی هنرمند پیشکسوت نقاشی یکی از آثار خود را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا کرد.