آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۶
جهان
۶

کوتاه از جامعه

عربستان پشت پرده از اسرائیل حمایت می کند

مایکل اورن، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا اعلام کرد عربستان سعودی طی درگیری های نظامی اخیر اسرائیل با حماس و حزب الله، به طور ضمنی از اسرائیل حمایت کرد. سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا از امکان همکاری این رژیم با کشورهای عربی سخن گفت.

سازمان غیردولتی اسرائیل پراجکت در پایگاه اینترنتی خود با درج این خبر نوشت: مایکل اورن روز پنجشنبه در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت: عربستان سعودی طی درگیری های نظامی اخیر اسرائیل با حماس و حزب الله، به طور ضمنی از اسرائیل حمایت کرد و این حمایت تا آنجا بود که حتی یک فرمانده عالی رتبه سابق سعودی به اسرائیل سفر کرد. وی افزود: از آنجا که دولت عربستان باید به خاطر افکار عمومی درباره چنین همکاری هایی محتاط باشد، تا زمانی که ما بتوانیم این همکاری ها را مخفی نگاه داریم و از آنها نخواهیم آشکارا درباره آن سخن گویند، می توانیم همکاری زیادی با سعودی ها و دیگر کشورهای خلیج [فارس] داشته باشیم.

اغتشاشات گسترده در الکرک اردن

منابع اردنی از اغتشاشات گسترده در یکی از شهرهای استان الکرک در جنوب این کشور و اعزام گسترده نیروهای امنیتی به این منطقه خبر دادند.

به گزارش مهر و به نقل از پایگاه الغد، منابع اردنی از اعتراضات و اغتشاشات در شهر موته در استان الکرک به دنبال کشته شدن یک مظنون تحت تعقیب از سوی نیروهای امنیتی این کشور خبر دادند. بر اساس این گزارش، اعتراضات و هرج و مرج زمانی شروع شد که نیروهای امنیتی یک مظنون تحت تعقیب 20 ساله را کشتند و متعاقب آن معترضان با سوزاندن لاستیک و قرار دادن سنگ در وسط خیابان، دست به اعتراض زدند. برخی منابع از اعزام گسترده نیروهای امنیتی اردن به محل برپایی اغتشاشات برای مهار اوضاع خبر دادند.

الکرک استانی در جنوب اردن است و از جنوب به استان الطفیله و از شمال استان مادبا و از شمال شرقی به منطقه القطرانه و از جنوب شرقی به سد السلطانی و از غرب به الاغوار الجنوبیه محدود می شود. شهر الکرک مرکز این استان است.