آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۶
کشاورزی
۸

کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی شامل محصولات مشابه داخلی نشود

محمد خالدی، نماینده مردم لردگان در مجلس با بیان این که کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی شامل محصولات داخلی نشود، گفت: برای حمایت از تولیدکننده داخلی نباید با سیاست های بدون پشتوانه کشاورز را در آستانه بازار عید با مشکلات عدیده ای روبه رو کرد.

به گزارش خانه ملت، خالدی درباره کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی، افزود: کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی برای پاسداری از حقوق تولیدکننده نباید شامل تولیدات مشابه داخلی شود؛ زیرا بدیهی است محصولات کشاورز یا بدون مشتری می ماند یا فاسد می شود که به طور حتم، انگیزه کشاورز را در زمینه تولیدکاهش می دهد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: گران نشدن محصولات غذایی و کشاورزی و جلوگیری از اعمال کاهش تعرفه واردات کشاورزی برای محصولات مشابه داخلی برای تنظیم بازار شب عید، باید در دستورکار قرار بگیرد تا بتوان نرخ محصولات غذایی را دراین ایام به توازن رساند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که کاهش تعرفه محصولات کشاورزی نباید تمام محصولات داخلی را دربر بگیرد، یادآور شد: کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی، باید تنها برای محصولاتی که داخل کشور تولید نمی شود اعمال شود تا بتوان از حقوق تولیدکننده در کشور حمایت های لازم را به عمل آورد.