آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۶
کشاورزی
۸

صادرات مازاد مرغ، نیازمند حمایت دولت از تشکل های اقتصادی

علی بختیاری، عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: صادرات مازاد مرغ نیازمند حمایت دولت از تشکل های اقتصادی در زمان شکستن نرخ در بازارهای جهانی است.

بختیاری درباره تاثیر تقویت تشکل های اقتصادی در بهبود وضعیت مرغداری ها در کشور افزود: برای بهبود وضعیت مرغداران در کشور باید تنظیم بازار با رعایت حقوق تولیدکننده و مشتری در شرایطی عملیاتی شود که بازار در حالت تعادل قرار بگیرد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تشکل های اقتصادی مرغداری ها باید نرخ مرغ را به نحوی تعیین کنند که افزایش یا کاهش مرغ در بازار تاثیری بر نرخ متعادل بازار نگذارد، ادامه داد: صادرات مازاد تولید مرغ راهکاری برای بهبود وضعیت اقتصاد مرغداران به شمار می آید.

به گزارش فارس، وی تصریح کرد: تشکل های اقتصادی باید با آماری فراگیر، میزان مصرف مرغ در بازار را تعیین کنند و سپس صادرات مازاد فرآورده های مرغی به بازارهای هدف با برنامه ریزی اصولی در دستورکار قرار بگیرد؛ البته برای تداوم حضور در بازار صادراتی مرغ ما نیازمند کاهش نرخ تولید برحسب نرخ های صادراتی مرغ در عرصه بین الملل هستیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که صادرات مازاد مرغ، نیازمند حمایت دولت از تشکل های اقتصادی در زمان شکستن نرخ در بازارهای جهانی است، یادآور شد: خاصیت تعادل بازار مرغ را می توان در افزایش فروش تولیدات و کسب بازارهای صادراتی پایدار مرغ جست و جو کرد.