آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۶
ورزش
۹

مورینیو: جام حذفی برای خود من هم مهم نبود

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی منچستریونایتد اعتراف کرد که مربیان خارجی شاغل در فوتبال انگلیس، برای جام حذفی فوتبال این کشور آن قدرها اهمیت قائل نیستند.

مورینیو که تیمش امشب در چارچوب دیدارهای جام حذفی انگلیس باید در خانه بلکبرن به میدان برود، گفت: شاید ما آن نگاه و طرز تفکری که بسیاری از مربیان انگلیسی درباره فرهنگ جام حذفی دارند را نداشته ایم. شاید ما مربیان خارجی... همه ما، فرهنگ این کشور را درک و مطالعه نمی کنیم. ناراحتی هایی که وجود دارد به خاطر نوع نگرش نسبت به این جام است چون شما فکر می کنید که بردن این جام آسان است در حالی که آسان نیست. علاوه بر این سطح کیفی تیم های دسته پایین تری که در جام حذفی شرکت می کنند هم هر ساله در حال ارتقا است. مورینیو درباره باخت معروف یک بر صفر چلسی تحت هدایتش برابر نیوکاسل هم گفت: بله من قبول دارم که آن سال جام حذفی را رها کردم. در همان هفته ای که با نیوکاسل بازی داشتیم ما باید برابر بارسلونا در لیگ قهرمانان بازی می کردیم و فینال جام اتحادیه را هم برابر لیورپول داشتیم.

به همین دلیل من بازی با نیوکاسل را جدی نگرفتم و باختم. من بیش از اندازه روی بارسلونا و لیورپول تمرکز کرده بودم، البته خوب بود چون ما بارسلونا را شکست دادیم و فینال را هم با غلبه بر لیورپول بردیم، پس دستاوردمان خوب بود. با این حال احساسم به من می گوید رها کردن جام حذفی هم کار خوبی نبود.

بنابراین من دیگر نمی خواهم دست از تلاش برای بردن این جام بکشم. اگر این بار ببازم، دلیلش این است که حریف بهتر از ما بازی کرده است.