آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۶
ورزش
۱۸
یادداشت

جشنی به نام لیگ قهرمانان

مهندس مهدی توتونچی

آنها که باور نداشتند لیگ قهرمانان اروپا بالاترین سطح رقابت فوتبالی در دنیاست احتمالاهفته قبل نظرشان عوض شد. نمایش رئال ناپولی، پاری سن ژرمن بارسلونا و بایرن مونیخ آرسنال چیزی فراتر از فوتبال بود و هواداران فوتبال امیدوارند در چهار بازی این هفته در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نمایش هایی در همان اندازه زیبا ببینند.

موافقان افزایش تیم های ملی حاضر در جام جهانی، افت کیفیت مسابقات را به عنوان مهم ترین دلیل بیان می کنند. این که شاید تیم هایی از آسیا و آفریقا شاید نتوانند با تیم های تراز اول دنیا رقابت کنند.

بعد از پایان جام جهانی 2014 گاردین در یادداشتی به تحلیل این رقابت ها پرداخت و نویسنده در قسمتی از این تحلیل آورد: گاهی ترجیح می دادم به جای دیدن بعضی بازی های کسالت بار ملی، بازی بوروسیا دورتموند رئال مادرید در لیگ قهرمانان را برای سومین بار نگاه کنم.

پیروزی خردکننده 4 بر صفر پاری سن ژرمن مقابل بارسلونا در یک دیدار بی حرف و حدیث که نمی توان به آن لقب اتفاق یا حادثه داد، دنیا را شگفت زده کرد، اما این ذات غیرقابل پیش بینی فوتبال است. دقیقا همان چیزی که موجب گرایش بیش از حد مردم دنیا به این رشته شده. جادوی فوتبال در دنیا هر روز قدرتمندتر از روز قبل می شود و لیگ قهرمانان اروپا هر فصل ما را به مهمانی نمایش های مسحورکننده این رشته جادویی می برد. تا فینال 13 خرداد در ورزشگاه ملی کاردیف در ولز، منتظر دیدارهایی خیره کننده می مانیم.