آرشیو دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۷
صفحه آخر
۱۲

شبکه کردی روداو: سناتورهای آمریکایی از کردهای عراق برای استقلال کردستان مشتاق ترند!

شبکه خبری روداو اعلام کرد که سناتورهای آمریکا حتی از کردها نیز بیشتر مایل به استقلال کردستان عراق هستند.

به گزارش فارس، شبکه خبری روداو گزارش داد که هیئت کردستان در نشست امنیت مونیخ به ریاست مسعود بارزانی در دیدار با تمامی هیئت های نمایندگی کشورهای مختلف از جمله ایران و آمریکا، در خصوص آنچه استقلال منطقه کردستان عراق خوانده می شود، گفت وگو کرده اند. براساس این گزارش، «محمد حاجی محمود» که در این سفر مسعود بارزانی را همراهی می کند، در این خصوص اظهار داشت که سناتورهای آمریکایی حتی بیشتر از کردها در خصوص استقلال کردستان عراق اشتیاق نشان داده اند.

وی در شرایطی این سخنان را به روداو گفت که بارزانی سرگرم دیدار «با مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا بود. مشخص نیست که کردها این موضوع را با پنس هم درمیان گذاشته اند یا نه؟ پنس پس از این دیدار، در توئیتی اعلام کرد که در این دیدار در خصوص نیاز به تسهیل برنامه های شکست داعش گفت وگو شده است.

بازخورد طرح مسئله استقلال کردستان با هیئت های نمایندگی مختلف، از منظر حاجی محمود، متفاوت بوده است. به گفته حاجی محمود، سناتورهای آمریکایی حتی از خود کردها برای استقلال کردستان مشتاق تر بودند. وی همچنین اظهار داشت که کردها در دیدار با هیئت آمریکایی این تضمین را دریافت کرده اند. این سخنان در حالی است که آمریکا همواره از کارت استقلال کردستان عراق، به عنوان ابزاری برای تامین منافع خود سوء استفاده کرده است.