آرشیو دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۷
صفحه آخر
۱۲

پاپ: پدیده ای به نام «تروریسم اسلامی» وجود خارجی ندارد

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان طی سخنرانی در یک اجلاس جهانی مربوط به جنبش های پوپولیستی، قاطعانه موجودیت پدیده ای به نام «تروریسم اسلامی» را رد کرد.

پاپ فرانسیس دوم برای آنکه رنگ و بوی سیاسی به سخنرانی اش ندهد، اظهار داشت که به طور مشخص درباره کسی حرف نمی زند، بلکه سخن او مربوط به یک فرایند سیاسی و اجتماعی است که در بسیاری از نقاط جهان در حال گسترش است و یک خطر بزرگ را متوجه بشریت می کند.

به گفته وی، مذاهب صلح را ترویج می کنند پیرو هیچ مذهبی، تروریست نیست و خطر افراط گرایی در همه باورهای مذهبی وجود دارد.

تروریسم مسیحی وجود ندارد، همان طور که تروریسم یهودی و تروریسم اسلامی وجود ندارد.

چنین چیزهایی وجود ندارند.رهبر کاتولیک های جهان گفت: هیچ کسی مجرم یا قاچاقچی موادمخدر یا خشونت طلب نیست؛ مردمی که فقیر و فقیرتر می شوند، متهم به خشونت هستند، اما بدون ایجاد فرصت برابر، اشکال مختلف تجاوزگری و جنگ زمینه ای مناسب برای رشد پیدا کرده و ممکن است (جوامع) به مرز انفجار برسند.

پاپ فرانسیس ادامه داد: در میان همه گروه ها، مردم و مذهب ها، بنیادگرایان و افراد خشونت طلب وجود دارند.رهبر مسیحیان کاتولیک جهان همچنین انکار مسائل آب و هوایی مثل گرم شدن دمای جهان را محکوم کرد و به مخاطبانش هشدار داد: بحران آب و هوایی واقعیت دارد.

پاپ اظهار داشت: بیایید درگیر انکار و تکذیب نشویم. زمان در حال گذر است. بیایید اقدام کنیم. من بار دیگر از همه شما می خواهم از همه شما افراد مربوط به پیش زمینه های متفاوت اعم از رهبران سیاسی، مردم بومی، کشیش ها و غیره می خواهم تا از آفرینش دفاع کنید.