آرشیو دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۷
شهرستان ها
۷

آیت الله کعبی: دولت سهم حاکمیتی خوزستان را نمی دهد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خوزستان دچار بحران مدیریتی است و دولت سهم حاکمیتی خوزستان را نمی دهد.

آیت الله عباس کعبی اظهار کرد: خوزستان با وجود داشتن تمام نعمت ها برای توسعه و آبادانی دچار سوءمدیریت و مدیریت های ضعیفی است.

کعبی با بیان اینکه اگر در خوزستان مدیریت کارآمد و قدرتمندی داشته باشیم می توانیم حق حمایتی و حاکمیتی خود را از دولت بگیریم ادامه داد: این بی مدیریتی ها در حالی است که از سوی مرکز نیز هیچ توجهی به استان خوزستان نمی شود.

وی با اشاره به مسئله انتقال آب کارون به استان های دیگر گفت: در این بخش همه نمایندگان استان خوزستان به دولت و رئیس جمهور نامه نوشتند و موضع خود را اعلام کردند، از نظر ما انتقال آب برای مصارف شرب مانعی ندارد ولی اینکه آب آشامیدنی و مورد نیاز استان خوزستان برای رونق اقتصاد کشاورزی به استان های دیگر منتقل شود ما مخالف هستیم.

آیت الله کعبی با بیان اینکه انتقال آب از استان خوزستان باعث ایجاد مشکل در بخش های اقتصادی؛ کشاورزی و صنعت خواهد شد خاطرنشان کرد: در صورت انتقال آب خوزستان به استان های دیگر به منظور مصارف غیرشرب باید منتظر تبدیل شدن این منطقه به یک استان کویری باشیم.

وی تاکید کرد: همان طور که مردم در صحنه های مختلف حاضر می شوند و اعلام وفاداری خود را به نظام اعلام می دارند، مسئولان هم موظف هستند مشکلات آنها را حل کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: خدمت به مردم باید باعث افتخار مسئولان باشد، کسانی که در لباس مسئولیت هستند اگر کارگشایی نکند خائن به اسلام؛ مردم و انقلاب هستند.