آرشیو دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۷
اقتصادی
۴

رئیس ایمیدرو خبر داد: نیاز 50 میلیارد دلاری کشور به سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری هستیم.

مهدی کرباسیان در همایش آشنایی با فرصت های همکاری معدنی ایران و فنلاند اظهار داشت: در ایران 68 نوع ماده معدنی وجود دارد که باید در جهت فعال سازی بیشتر این ذخایر تلاش کنیم.

رئیس ایمیدرو ادامه داد: آمادگی همکاری با شرکت های فنلاندی را داریم و در زمینه فعالیت های تحقیقاتی نیز تفاهم نامه ای با سازمان زمین شناسی فنلاند منعقد شده است.

وی با اشاره به وجود 250 هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی برای اکتشاف در ایران، گفت: این مسئله فرصت مناسبی را برای شرکت های ایرانی و فنلاندی فراهم می کند تا در زمینه اکتشاف با یکدیگر همکاری کنند.

کرباسیان با بیان اینکه بازار 450 میلیون نفری حوزه خاورمیانه، امکان صادرات از طریق خلیج فارس و دریای عمان را فراهم می کند، افزود: پروژه هایی در زمینه سنگ آهن، مس و غیره داریم که سرمایه گذاران فنلاندی می توانند در این زمینه فعال شوند.

به گزارش فارس، میکا نوکانن، مدیر سازمان زمین شناسی فنلاند نیز در این همایش با اشاره به همکاری این سازمان با بخش زمین شناسی و معدن ایران، گفت: باید انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاران خارجی در ایران فراهم شود.

وی ادامه داد: سازمان زمین شناسی فنلاند در ایران بسیار فعال است و می توانیم اطلاعات خوبی را به طرف ایرانی ارائه کنیم تا وارد فعالیت های حفاری شوند.

پتری پلتونن، قائم مقام وزیر اقتصاد و کار فنلاند نیز در این همایش با بیان اینکه دو کشور پتانسیل بالایی برای همکاری های معدنی دارند، گفت: می توانیم تکنولوژی های سبز و نو را به ایران ارائه کنیم که باعث افزایش بهره وری می شود.

وی با بیان اینکه وزیر نیروی ایران در ماه مارس به فنلاند سفر خواهد کرد، گفت: در این سفر می توانیم مسائل معدنی را نیز مطرح و پیگیری کنیم.