آرشیو دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۸۰۸
حوادث
۱۳

پنج قاره

واژگونی اتوبوس در آرژانتین 19 کشته داد

شینهوا: در پی واژگونی یک دستگاه اتوبوس در ایالت «مندوزا»ی آرژانتین دست کم 19 نفر کشته شدند. در این حادثه که عصر روز شنبه رخ داد 21 نفر نیز زخمی و مصدوم شده اند. این اتوبوس درحالی که به مقصد شیلی در حرکت بوده در ایالت مرکزی مندوزا واژگون شده است. به گفته یکی از نجات یافتگان، اتوبوس هنگام دورزدن سرپیچ با سرعت بالااز کنترل راننده خارج و دچار سانحه شده است. این اتوبوس حامل مسافرانی از آرژانتین، شیلی، هائیتی و کلمبیا بوده است. زخمی های حادثه به بیمارستان های محلی منتقل شده اند.

نشت نفت در عربستان یک کشته برجای گذاشت

روزنامه الوطن عربستان: منابع خبری شامگاه شنبه گزارش کردند نشت نفت از خط لوله شرکت نفتی آرامکو در شرق عربستان یک کشته و سه زخمی برجا گذاشت.این نشت نفتی در نزدیکی شهر ابقیق که تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در آن قرار دارد، روی داده است. روزنامه الوطن عربستان نوشت: حفره بزرگی پر از نفت در محل نشت به وجود آمده است. هنوز علت نشت نفت از این خط لوله مشخص نشده است.

قوی ترین توفان کالیفرنیا در 5 سال گذشته

یواس ای تودی: وقوع یکی از قوی ترین توفان های کالیفرنیا که با بارش شدید باران و سیل همراه بود، منجر به فروریختن زمین در شهر لس آنجلس و سقوط دو خودرو به داخل گودال شد. راننده یکی از این خودروها در آخرین لحظات، موفق به خروج از اتومبیل شد و زنی که در خودروی دیگر قرار داشت نیز درنهایت به کمک نیروهای آتش نشان نجات یافت. تاکنون دست کم دو نفر در اثر این توفان سهمگین که از مبدا اقیانوس آرام، جنوب و مرکز کالیفرنیا را درنوردیده است، کشته شدند. توفان و بادهای شدید، منجر به قطع درختان، اختلال در خطوط انتقال برق، لغوشدن پرواز هواپیماها و مسدودشدن بزرگراه ها شده است. تنها در فرودگاه بین المللی لس آنجلس 300 پرواز لغو شد و بسیاری از قطارها نیز قادر به حرکت نیستند. احتمال رانش زمین همچنین باعث شد بیش از صد خانه در نزدیکی لس آنجلس تخلیه شوند.