آرشیو دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۷
اخبار کشور
۳

طی مراسمی و با تجلیل از 35 نفر؛ دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) پایان یافت

مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با تجلیل از 35 نفر حائز رتبه اول تا سوم برگزار شد.

به گزارش ایکنا، مراسم اختتامیه دهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان با حضور آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی، عضو دفتر امام راحل و مقام معظم رهبری، و قرائت پیام آیت الله جعفر سبحانی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) تهران برگزار شد.

رئیس دارالقرآن امام علی(ع) درباره این مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات دو هزار و 700 نفر ثبت نام اولیه انجام داده اند که طی پنج روز با هم به رقابت پرداختند.

محمد انصاری افزود: از این تعداد هزار و 310 نفر حائز رتبه شدند که به آنها جوایزی اعطا می شود و 35 نفر نیز در دو مقطع زیر و بالای 16 سال، رتبه های اول تا سوم رشته های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل و 10 و 20 جزء را بدست آورند.

انصاری تصریح کرد: همچنین طی این دوره از رقابت ها 210 شرکت کننده از دیگر کشورها حضور داشتند.رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز گفت: این مسابقات با حضور تیم داوری متشکل از 30 نفر از اساتید قرآنی برجسته و بین المللی کشور برگزار شد.

مهدی قره شیخلو با اشاره به ویژگی مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، گفت: این مسابقات بدون دریافت ریالی از بودجه دولتی و با کمک خیر قرآنی «محمد انصاری» راه اندازی شده است که امید است افرادی که تمکن مالی دارند در راه فعالیت های قرآنی گام بردارند.

قره شیخلو با بیان اینکه در بخش بانوان دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) هم شاهد حضور 6 هزار شرکت کننده بودیم، افزود: این مسابقات توسط موسسه قرآنی مردمی اجرا می شود که امید داریم زمینه مشارکت مردمی در فعالیت های قرآنی فراهم شود؛ چرا که هر چه در راه قرآن هزینه شود نوعی سرمایه گذاری انجام می شود.

مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع) نیز گفت: در این مسابقات شاهد حضور تعدادی از اهل تسنن و علاقه مندانی از اتباع 14 کشور بودیم که آنها طلابی هستند که در قم مشغول به تحصیل هستند.