آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۹
اقتصاد
۴

اقتصاد جهان

روسیه توربین گازی از ایران می خرد

یک مقام روس اعلام کرد که مسکو با انعقاد قرارداد خرید توربین گازی ساخت ایران، قصد دارد تحریم های اتحادیه اروپا بر سر کریمه را دور بزند.

اتحادیه اروپا، شرکت ها و نهادهای اروپایی را از تامین فناوری انرژی برای کریمه منع کرده است. شبه جزیره کریمه در سال 2014 از اوکراین به مسکو پیوست.

رئیس شرکت روس تک در ابوظبی گفت: ما در زمینه توربین مشکل داریم، زیرا آلمان و دیگر کشورهای اروپایی ارسال این محصول را به کریمه ممنوع کرده اند.

وی افزود: ما در حال مذاکره با ایرانیم و آنها درحال تولید توربین های مشابه هستند. روسیه در حال احداث دو تاسیسات برق با ظرفیت 940 مگاوات برای بهبود استقلال انرژی کریمه است./ رویترز

صدور گاز ایران به عراق بزودی شروع می شود

وزیر برق عراق تاکید کرد که طرح صدور گاز جمهوری اسلامی ایران به عراق بزودی آغاز می شود و این طرح مراحل پایانی خود را سپری می کند.

وی اضافه کرد: همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و عراق بسیار خوب است، ولی متاسفانه به دلیل بحران شدید مالی که عراق در آن به سر می برد، این همکاری ها تاکنون به سطح مورد انتظار نرسیده است.

الفهداوی خاطرنشان کرد: امیدوار بودیم با توسعه این همکاری ها، بویژه در زمینه برق، همکاری های دو کشور را در تمام سطوح به سطح قابل انتظار برسانیم، اما هم اکنون بحران مالی عراق به یکی از موانع جدی در ارتقای این همکاری ها تبدیل شده است./ ایرنا

توافق نامه نفتی روسیه برای خرید نفت کردستان عراق

شرکت نفت دولتی روس نفت روسیه، قرارداد خرید نفت اقلیم کردستان عراق را با مقامات این منطقه امضا کرد.

خرید نفت کردستان عراق توسط بخش تجاری شرکت روس نفت با نام روس نفت تریدینگ صورت می گیرد.

از زمان آغاز صادرات نفت اقلیم کردستان عراق، ترکیه اصلی ترین خریدار و واسطه فروش این نفت بوده است. مقامات کردستان عراق پیشتر از برنامه خود برای فروش نفت خود از طریق عبور از خاک ایران خبر داده اند./ تاس