آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۹
بورس
۸

جزئیات دهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس

معاون اجرایی سازمان بورس در تشریح برنامه های ایران فاینکس 2017 گفت: این نمایشگاه با حضور مقامات سیاسی، اقتصادی، کارشناسان و متخصصان افتتاح خواهد شد.

به گزارش سنا، سیداحمد عراقچی در تشریح جزئیات برگزاری دهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه گفت: نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه پس از 9 دوره، به یک برند بین المللی نمایشگاهی تبدیل شده و در دنیا با نام ایران فاینکس (IRAN FINEX) شناخته می شود. دهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه 26 تا 29 فروردین 1396 برابر با 15 تا 18 آوریل 2017 در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود. معاون اجرایی سازمان بورس با بیان این که دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در مساحتی بالغ بر 34 هزار متر مربع برگزار خواهد شد، افزود: در این نمایشگاه، سه صنعت مهم حوزه مالی و اقتصادی کشور حضور دارند و ایران فاینکس، بزرگ ترین نمایشگاه حوزه مالی کشور محسوب می شود. وی ادامه داد: برای برگزاری فاینکس 2017، بهره برداری از 11 سالن در فضایی بالغ بر 16 هزار مترمربع پیش بینی شده و 16 هزار مترمربع دیگر نیز به فضای محیطی این نمایشگاه اختصاص دارد.

به گفته معاون اجرایی سازمان بورس، فاینکس 2017 ویترین بازار سرمایه کشور است و ارکان بورس، کارگزاری ها، شرکت های تامین سرمایه، شرکت های مشاور سرمایه گذاری، موسسات اعتباری، شرکت های خدمات بازار سرمایه، شرکت های پذیرفته شده در بورس و بانک ها و بیمه ها در آن فعالیت خواهند داشت.

این مدیر بورسی بیان کرد: تاکنون بیش از 160 شرکت برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند و تا امروز بیش از 10 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی جانمایی شده است. عراقچی در بخشی از گفت وگوی خود با سنا، اهداف برگزاری این نمایشگاه را برشمرد و گفت: معرفی توانمندی ها، دستاوردها و پتانسیل های صنعت مالی ایران در داخل و خارج همگام با تغییرات سال های اخیر، ایجاد شرایط لازم برای اطلاع رسانی و فرهنگسازی، تشریح ظرفیت های بازار مالی برای عموم مردم، آموزش روش های مناسب سرمایه گذاری و حفاظت از سرمایه در فضای کسب و کار، ایجاد فضای فرهنگی و تخصصی برای اقشار مختلف جامعه بویژه گروه سنی کودک و نوجوان و ایجاد فضای مناسب گفت وگو و تعامل و مذاکره بین علاقه مندان، دانشجویان، کارشناسان، متخصصان، پیشکسوتان و فعالان بازار مالی داخلی و بین المللی، از مهم ترین اهداف برگزاری ایران فاینکس 2017 است.