آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۹
بورس
۸

توجه بورسی ها به خودرو و بانک ها

صنعت خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی و بانک ها و موسسات اعتباری در هفته گذشته بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

به گزارش تسنیم، ارزش بازار بورس تهران 4/0 درصد رشد را ثبت کرده است و حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران نیز 339/4 میلیون سهم و ارزش آن 933/12 میلیارد ریال بوده که به ترتیب 8 درصد کاهش و 69 درصد افزایش را نشان می دهد.

براساس این گزارش، شاخص قیمت (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران نیز در هفته ای که گذشت 5/0 درصد و شاخص قیمت (هم وزن) این بورس 6/0 درصد افزایش داشت. شاخص فرابورس ایران هم در این مدت 7/1 درصد رشد، قیمت سکه بهار آزادی یک درصد و قیمت دلار آزاد 3/0 درصد و قیمت یورو آزاد 9/1 درصد افت کرد.

همچنین در هفته گذشته صنعت خودرو و ساخت قطعات بیشترین حجم (21 درصد) و صنعت محصولات شیمیایی بیشترین ارزش معاملات (33 درصد) را به خود اختصاص داد و صنعت محصولات شیمیایی و بانک ها و موسسات اعتباری به ترتیب با 6/12 و 4/12 درصد حجم معاملات هفتگی در رده های بعدی قرار گرفتند.

افزون بر این در هفته گذشته، صنعت استخراج سایر معادن با بازدهی مثبت 2/19درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت منسوجات با افت 5/3 درصدی بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت ها نیز توسعه شهری توس گستر با مثبت 4/22 درصد و محورسازان ایران خودرو با منفی 2/30 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند. همچنین در میان شاخص بورس های معتبر بین المللی در هفته گذشته، شاخص بورس هنگ کنگ (Hangseng) با رشد 9/1 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس امارات متحده عربی (DFM) با افت 9/0 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادند. در هفته پایانی بهمن امسال، قیمت انواع نفت نیز با کاهش همراه بود و قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 9/0، 6/1 و 2/0 درصد افت کرد. در میان قیمت فلزات اساسی نیز نیکل با 9/3 درصد بیشترین و سرب با منفی 3/6 درصد کمترین بازدهی را داشتند.