آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۹
حوادث
۱۹

انفجار مرگبار در محله خلیج فارس

انفجار در خیابان خلیج فارس تهران منجر به تخریب سه ساختمان و مصدومیت دست کم شش نفر و مرگ سه نفر شد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: در ساعت 17 و 50 دقیقه انفجار شدیدی در یک ساختمان دو طبقه قدیمی در یکی از محله های خلیج فارس به آتش نشانی تهران گزارش شد. با وقوع این حادثه چهار ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شدند. آنها مشاهده کردند که براثر انفجار این خانه دو طبقه قدیمی به طور کامل تخریب شده و علاوه بر آن یک ساختمان یک طبقه و یک ساختمان دو طبقه که در مجاورت آن بوده نیز تخریب شده است.

جلال ملکی درباره علت این انفجار نیز گفت: کارشناسان سازمان آتش نشانی در حال بررسی علت انفجار هستند و پس از مشخص شدن آن در این زمینه اطلاع رسانی خواهند کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در خصوص وضعیت حال حاضر افراد خارج شده از زیر آوار ساختمان اذعان کرد: شرایط جسمانی افراد خارج شده از زیر آوار چندان مساعد نبود و آتش نشان ها افراد گرفتار را پس از خروج از زیر آوار به نیروهای اورژانس تحویل دادند. وی افزود: براساس گفته مالک ساختمان های تخریب شده، به نظر می رسد افراد دیگری زیر آوار نباشند اما جست و جوها ادامه دارد.

اسماعیل فراهانی، معاون اورژانس تهران هم به جام جم گفت: پس از گزارش این انفجار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. در همان دقایق اولیه دو مرد از زیر آوار خارج شدند که به صورت سرپایی در محل تحت درمان قرار گرفتند. آتش نشانان در ادامه عملیات جست و جو هفت نفر دیگر از جمله یک کودک 9 ساله و تعدادی زن را از زیر آوار ساختمان بیرون کشیدند که به بیمارستان های فیاض بخش و سوانح سوختگی منتقل شدند.

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران نیز شامگاه دیروز درباره آخرین وضعیت مصدومان این حادثه گفت: سه نفر از مجروحان که کودک 9 ساله و دو زن بودند، بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند و وضعیت سه مصدوم دیگر از سوی پزشکان وخیم گزارش شده است.

با گزارش مرگ سه نفر از مجروحان این حادثه به سجاد منافی آذر بازپرس ویژه قتل تهران، وی راهی محل حادثه شد و دستورات قضایی درخصوص انتقال اجساد به پزشکی قانونی و همچنین شناسایی مقصران را صادر کرد.