آرشیو دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۷۳
صفحه آخر
۱۲

تازه ترین جنایت افشاء شده داعش؛ کشف گور جمعی در اتوبان بغداد- موصل با 4000 جسد!

نیروهای مسلح عراق می گویند در ادامه پیشروی های خود در غرب موصل، یک گور جمعی از قربانیان جنایت های «داعش» با 4000 جسد کشف کردند.

پیشروی نیروهای ارتش عراق در محله های غربی شهر موصل ادامه دارد. نیروهای دولتی می گویند در این پیشروی یک گور جمعی حاوی 4000 جسد کشف کرده اند!

خبرگزاری «آریا» به نقل از روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» ضمن اعلام خبر فوق، توضیح داده که «این گور جمعی در مجاورت اتوبان بغداد - موصل کشف شده است.» به نوشته دیلی تلگراف، عناصر تروریستی داعش این جنایت را سال 2014 میلادی (1393) مرتکب شده اند. تروریست های داعش خرداد 1393 موصل را به اشغال خود درآوردند.

«دیلی تلگراف» به نقل از «ساکنان محلی» در منطقه نوشت، «افراد مسلح بیشتر قربانیان را سوار بر کاروانی از مینی بوس ها و کامیون ها و ون ها کردند، سپس به سوی همه آنها تیراندازی و همه را در همان مینی بوس ها و کامیون ها و ون هایی که سوار بودند در گودالی بزرگ و عمیق دفن کردند.» جز غرب موصل تقریبا تمام بخش های موصل آزاد شده و عملیات برای بازپس گیری این منطقه نیز با شدت ادامه دارد.

استقبال از ارتش

واحد مرکزی خبر هم گزارش داده که مردم مناطق آزاد شده در غرب موصل از نیروهای عراقی استقبال کردند.

طی روزهای گذشته، نظامیان عراقی پس از آزادسازی فرودگاه موصل و منطقه «الغزلانی»، وارد محله های شهر موصل شدند و برخلاف تبلیغات رسانه های غربی و عربی، مردم موصل با دیدن نظامیان، شادمانی کردند.

آزادسازی نیروگاه یرموک

وزارت دفاع عراق هم اعلام کرده، نیروهای ارتش عراق در ادامه پیشروی های خود، توانستند نیروگاه برق «یرموک» را در کرانه راست موصل که برق این شهر را تامین می کند، تحت کنترل خود درآورند. به گزارش تسنیم، در این عملیات، شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند و خودروهای بمب گذاری شده آنها نیز منهدم شد. ارتش عراق طی پیشروی های روز شنبه خود در غرب موصل، توانست مناطق «العبور»، «الکور»، «الطرب» و تپه «عطشان» را هم آزاد کند.