آرشیو دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۷۳
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

فلسطین

فارس: «ایوب القراء» معاون وزیر همکاری منطقه ای رژیم صهیونیستی که به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر بسیار نزدیک است، رهبران حزب الله و جنبش حماس را مجددا به ترور تهدید کرده است.

القراء ادعا کرده ارتش این رژیم از ربات هایی استفاده خواهد کرد که رهبران مقاومت را ترور کند!

زیمبابوه

ایسنا: رئیس جمهوری زیمبابوه گفته وی «جانشینی» را تحمیل نخواهد کرد و اگر حزب حاکم «زانو پی اف» به این نتیجه برسد که او باید استعفا کند، یک نشست فوق العاده در کنگره برگزار می کند تا رهبر جدید تعیین شود. رابرت موگابه 93 ساله جزو قدیمی ترین رهبران جهان است که از زمان استقلال زیمبابوه از انگلیس در سال 1980 در راس قدرت قرار دارد. او قرار است باز هم در انتخابات سال آتی نامزد شود و تاکید دارد که «زانو پی اف» هیچ نامزد جایگزینی به جز او ندارد.

ترکمنستان

ایرنا: «قربانقلی بیردی محمداف» رئیس جمهوری جدید ترکمنستان که برای سومین بار سکان قدرت را در این کشور به دست گرفته، با صدور حکمی اعضای کابینه دوره قبلی ریاست خود را بدون تغییر و برای یک دوره هفت ساله دیگر ابقا کرد.

ارمنستان

آسوشیتدپرس: در جدیدترین دور از درگیری های ارضی جمهوری آذربایجان و ارمنستان درحالی طرفین همدیگر را متهم به حمله علیه هم می کنند که باکو از کشته شدن چند نظامی خود خبر داده است.

وزارت دفاع منطقه خودمختار ناگورنو - قره باغ نیز در بیانیه ای اعلام کرد که در این برخورد نیروهای ارمنستان هیچ تلفاتی را متحمل نشدند و این نظامیان جمهوری آذربایجان بودند که در حمله به طرف مقابل کشته شدند.

آمریکا

فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا بامداد یکشنبه گفته در ضیافت شام «انجمن خبرنگاران کاخ سفید» شرکت نخواهد کرد.

این انجمن، سازمانی متشکل از خبرنگارانی است که اخبار مربوط به کاخ سفید و رئیس جمهور آمریکا را پوشش می دهند. «انجمن خبرنگاران کاخ سفید»، هر ساله در آخرین شنبه آوریل ضیافت شامی با حضور رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور آمریکا و خبرنگاران کاخ سفید برگزار می کند.